سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در ۱۴ روز گذشته حدود ۱۰.۵ میلیون نفر زائر و مسافر به خراسان رضوی وارد شدند

حدود ۱۰.۵ میلیون نفر زائر و مسافر به خراسان رضوی وارد شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی فروزان با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد رشد دارد.

وی افزود: ۸۳۳ هزار و ۱۳۱ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۸۶ هزار و ۲۶۶ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد چهار درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده اند را نیز ۱۸۴ هزار و ۶۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده اند هم ۹ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۵۴۴ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱۱ درصدی مواجه بوده است.
 

بیش از ۶ میلیون وارد مشهد شدند


سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین ماه سال جاری ماه ۶ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۸۶۷ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، هشت درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۶۲۰ هزار و ۶۶۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، چهار دهم درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۸۶ هزار و ۲۶۶ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که با رشد ۴.۳ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را نیز ۱۸۴ هزار و ۱۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا نهم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده اند هم پنج میلیون و ۷۴ هزار و ۸۲۰ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.