رئیس محیط زیست بروجرد گفت: شهروندان ماهی‌های قرمز را در رودخانه رها نکنید چرا که این اقدام به محیط زیست آسیب بزرگی می‌رساند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مصطفی مصطفی وند، رئیس محیط زیست بروجرد گفت: یکی از برنامه‌های ایام نوروز تهیه ماهی قرمز برای سفره هفت سین است که معمولا این ماهی‌ها تا پایان نوروز نگهداری می‌شوند و بعد از آن گاهی در رودخانه‌ها رها می‌شوند.

وی در ادامه گفت: ماهی‌های قرمز به عنوان ماهی‌های زینتی اگر در محیط‌های رودخانه ای، تالاب‌ها و یا سد‌ها رها شوند به دلیل این که تغذیه‌ای فراتر دارند، اکوسیستم آبی را تهدید می‌کنند.

ماهی قرمز سفره هفت سین را در رودخانه رها نکنید

مصطفی وند افزود: در همین راستا قرار است جشنواره رها سازی ماهی‌های قرمز با همکاری شهرداری در تپه چغا البته بعد از تعطیلات نوروز برگزار شود که به همه شهروندان توصیه می‌شود از رها سازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

به گفته وی همچنین در روز ۱۳ فروردین در خروجی شهر ماشین‌هایی مستقر می‌شوند و شهروندانی که تمایل داشته باشند می‌توانند ماهی‌های قرمز را تحویل دهند.

رئیس محیط زیست بروجرد گفت: امسال نیز در روز طبیعت حدود ۱۵۰۰ کیسه زباله توزیع می‌شوند تا از رها شدن زباله‌ها در طبیعت جلوگیری شود.

انتهای پیام/د

ماهی قرمز را در رودخانه رها نکنید

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.