بیش از ۱۹ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پنجم فروردین انجام شد.

انجام بیش از ۱۹ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذاییسیروس وجدانیان نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ افزود: از آغاز طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط از پانزدهم اسفند ۹۶، تمامی کارکنان بهداشت محیط استان با تمام توان، بازرسی و نظارت بر مسایل مختلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، سامانه‌های آبرسانی، مراکز رفاهی بین راهی، محل‌های اسکان و کمپ‌های مسافران، آغاز کرده اند.

او افزود: در این راستا، ۶۹۳ بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی، ۳۰۷ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی، ۲۴۱ نمونه برداری مواد غذایی، چهار هزار ۹۲۱ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل و شِش هزار و ۹۷۰ مورد کلرسنجی، از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام شده است.

وجدانیان ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده، ۲۱۹ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و هزار و ۶۷۴ اخطار برای متخلفان صادر شده است؛ همچنین ۳۷ مرکز متخلف از سوی بازرسان بهداشت محیط، تعطیل شد.

نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه از جمع آوری و معدوم سازی بیش از شانزده هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف از سطح عرضه استان در این مدت خبر داد.
انتهای پیام/ر

بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار