در راستای برنامه سلامت نوروزی، کارشناسان بهداشت محیط بر اماکن و تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت ویژه‌ای دارند.

نگار درویش نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: همزمان با فرا رسیدن سال نو و تعطیلات نوروزی، از سوی گروه‌های ثابت و سیار کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه، بازدید و نظارت ویژه‌ای بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز گذشته ۹۰۳ فعالیت بهداشتی از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه انجام شده است، افزود: بازدید از اماکن بین راهی، محل‌های اسکان نوروزی و کمپ ها، کنترل و نمونه برداری آب آشامیدنی و آموزش به مسافران، از فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط، است.

درویش ادامه داد: ۶۷ بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی، ۷۷ مورد صدور اخطار، تعداد ۴۰ مورد بازرسی مشترک با دستگاه‌های مرتبط، ۶ مورد معرفی مراکز و اماکن متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضایی، ۲ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ۳۰۰ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه، انجام شد.

وی با بیان اینکه در روز گذشته مقدار ۱۶۴ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از سطح عرضه جمع آوری و معدوم شده است، اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارسالی از سوی کارشناسان بهداشت محیط، ۶۳۱ مورد کلرسنجی و ۷۵ مورد غربالگری نوزادان در شیراز، انجام شده است.

نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه، یادآور شد: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به صورت شبانه روزی برای حفظ سلامتی هموطنان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، تلاش می‌کنند
انتهای پیام/ر

نظارت  بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار