مازندران با داشتن هزار و ۳۶۱ امامزاده ظرفیت بالقوه خوبی در جذب توریسم مذهبی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با وجود بیش از هزار و ۳۶۱ امامزاده شناسایی شده و بیش از پنج هزار مسجد، بقعه متبرکه، حسینیه، سقا خانه و تکایا در استان تاکنون برنامه ریزی مناسبی برای بهره برداری فرهنگی از اماکن دینی صورت نگرفته است.

وی از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنون ظرفیتی مناسب برای پذیرش و استقبال از مسافران نوروزی دانست و افزود: این اماکن ارزشمند یک ظرفیت بالقوه‌ای برای توسعه گردشگری مذهبی به شمار می‌روند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که باید بستر‌های لازم برای تقویت سفر‌های مذهبی در کشور فراهم شود، گفت: در حال حاضر و با توجه به وجود هزاران امامزاده و بقعه متبرکه در استان این ظرفیت کاملاً مهیا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که زمینه توسعه و گسترش توریسم مذهبی در استان باید فراهم شود، افزود: مازندران با توجه به این که نخستین حکومت شیعی در آن پایه گذاری شده است از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری مذهبی را دارد.

وی گردشگری مذهبی را بهترین و اثرگذار‌ترین راه حل برای گفتمان فرهنگی و دینی دانست و افزود: مازندران دارای بقاع و اماکن زیارتی فراوانی در سطح کشور بوده و از این حیث می‌تواند زمینه جذب و جلب گردشگران مذهبی را در ایام نوروزی به استان فراهم آورد.

حجت الاسلام حیدری گفت: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی نیازمند ساماندهی فعالیت‌های در این عرصه است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: این طرح در بیش از ۲۶۰ امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی به همکاری بیش از ۱۸۰ مبلغ دینی در اجرای این طرح دینی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح یکی از اقدامات ارزشمند سازمان اوقاف در ایام تعطیلات نوروز به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
انتهای پیام/آ

ظرفیت بالقوه مازندران در جذب توریسم مذهبی با هزار و ۳۶۱ امامزاده

برچسب ها: سازمان اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.