طرح آرامش بهاری در ۲۸ امامزاده و بقعه متبرکه آمل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد هادی بهرامی رئیس اداره اوقاف وامورخیریه آمل گفت: طرح آرامش بهاری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب‌های فرهنگی، حدود ۱۰ سال است اجرا می‌شود.
وی افزود: در ۵ بقعه شاخص (امام زاده ابراهیم، امام زاده عبدالله، بقعه ناصرالحق، تکیه امام زاده معصوم و ابوالفضلی اوجی آباد) خیمه معرفت در طرح راه اندازی می‌شود که شامل غرفه کودک، مشاوره، قرآن بخوان و جایزه بگیر، ایستگاه وقف و دیگر امور است.

حجت الاسلام بهرامی افزود: در خیمه‌های معرفت، ۱۶ روحانی مبلغ از قم و ۱۰ روحانی مبلغ از آمل پاسخ به مسایل شرعی و برنامه‌های دیگر فرهنگی را برعهده خواهند داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری دانست و گفت: در این ایام وقف‌های خوبی توسط مردم خیراندیش کشور انجام می‌شود که بعضی از آنان مسافرانی هستند که برای استراحت به این بقاع مراجعه کرده با دستاورد‌ها و خیرات وقف آشنا شده و وقف را انجام داده و در شهرستان خودشان آن را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از ۲۸ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا پایان روز ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت، افزود:پاسخگویی به مسایل شرعی با حضور روحانیون از دیگر اهداف و ترویج سبک زندگی اسلامی در امامزادگان مورد توجه است.

حجت الاسلام بهرامی از آمادگی بعضی از امام زاده‌ها جهت اسکان مسافران نوروزی خبرداد و گفت: آستانه امام زاده عبدالله دارای ۲۵۰ اتاق و ۴۰ سوئیت، ابوالفضلی اوجی آباد ۲۰ سوئیت و امام حسن لهاش ۱۰ اتاق دارد و دارای امکانات است.

انتهای پیام/آ

طرح آرامش بهاری در آمل برگزار می‌شود

برچسب ها: سازمان اوقاف ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.