رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند از بسیاری از تصادفات منجر به مرگ جلوگیری کند.

 رعایت مقررات ایمنی ضامن سلامت و کاهش تصادفات به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار کرد: علت اصلی در بسیاری از تصادفات جلو به عقب بحث عدم رعایت فاصله طولی است ، چرا که یک راننده محتاط همواره بایستی آمادگی واکنش در مقابل تغییرات محیطی و خطرات پیش رو را داشته باشد و اگر خودروی جلویی ناگهان توقف کند برای توقف بموقع و ایمن به فاصله مناسب نیاز است.

رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: اگر وسایل نقلیه پشت سرهم زیاد به هم نزدیک شوند امکان تصمیم بموقع و صحیح را از دست خواهند داد.

وی افزود: هوشیارترین رانندگان کسانی هستند که صحنه تصادف را پیش بینی می کنند و با واکنش مناسب در مقابل صحنه های دارای پتانسیل خطرآفرین از وقوع تصادف پیشگیری می کنند.

سرهنگ همتی زاده ادامه داد: فرار از تصادف یک مهارت و هنر رانندگی است که روز گذشته در این خصوص سوالی طرح گردید و پاسخ آن این بود که به ازاء هر ۱۵ کیلومتر در ساعت سرعت ، بایستی حداقل ۶ متر با خودروی جلویی فاصله رعایت شود.

همتی زاده در پایان گفت: با رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی می توانیم برای خود زمان ذخیره ای برای واکنش در مقابل خطرات داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ع

کاهش تصادفات با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.