هشدار پلیس فتای ایلام درباره کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت: بیشترین درصد جرایم حوزه سایبری در استان در بستر 2 شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به وقوع پیوسته است.

 هشدار پلیس فتای ایلام درباره کلاهبرداران اینترنتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; سرهنگ  علی جمالی  اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات و گسترش شبکه های اجتماعی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت به بیش از ۸۵ درصد در بین کاربران ایلامی جرایم در حوزه فضای مجازی نیز در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۱۶ درصدی داشته است.

وی افزود: از آنجایی که بیشترین درصد جرایم حوزه سایبر در استان در بستر 2 شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به وقوع پیوسته است و علیرغم اینکه مدیریت این شبکه ها در خارج از کشور است ، پلیس فتا استان توانسته است نزدیک به 90 درصد پرونده های تشکیل شده را کشف و مجرمان در این رابطه را تحویل مراجع قضایی دهد.

وی یادآور شد: از عوامل افزایش جرایم فضای مجازی در سطح استان ، عدم آگاهی کاربران و نداشتن دانش مورد نیاز از خطرات و تهدیدات فضای مجازی به خصوص در هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین سهل انگاری در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات مهم شخصی بوده است.

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: کلاهبرداری های رایانه ای بیشترین درصد جرائم را به خود اختصاص داده است و به ترتیب ، برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی و انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در رتبه های دوم و سوم از لحاظ وقوع جرائم هستند.

وی افزود: از جمله کلاهبرداری های مالی از طریق فضای مجازی می توان به برنده شدن افراد در مسابقات رادیو جوان، رادیو قرآن، رادیو فرهنگ و ... به علت اعتماد بیش از حد به کلاهبرداران و عدم توجه به توصیه های پلیس اشاره کرد.

سرهنگ جمای خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روز افزون ضریب اینترنت در میان جامعه و نیز افزایش روز افزون شبکه های اجتماعی و ظهور و بروز اپلیکیشن های گوناگون به کاربران توصیه کرد: قبل از فعالیت در شبکه های اجتماعی و نیز استفاده از اپلیکیشن های مختلف به توصیه های پلیس توجه کنند و بعد با نگاه احتیاط و ایجاد امنیت با کمک گرفتن از پلیس فتا از این امکانات استفاده کنند.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش یا با شماره تلفن ۰۸۴۳۲۲۲۱۳۹۷ تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/ع

هشدار پلیس فتای ایلام به کاربران تلگرام و اینستاگرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.