استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مواد مخدر یک مساله تک علتی نیست گفت: مبارزه با این پدیده شوم با همکاری همه بخش‌ها به صورت خرد خرد معنادار و امکان پذیر می‌شود.

مبارزه با موادمخدر با همکاری همه بخش‌ها معنادار می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی  استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انجام فعالیت‌های برنامه ریزی شده در حوزه سمن‌ها با هدف توانمندسازی جامعه و برگزاری نشست‌های مختلف با حضور افراد دست اندرکار در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری نقش مهمی در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر دارد.

وی افزود: با توجه به هوش خدادادی بسیاری از افرادی که در مسیر فعالیت علیه انسان‌ها گام بر می‌دارند، مسئولان فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش باید نخبگان را در سنین پایین شناسایی و با برنامه ریزی هدفمند آنان را در مسیر درست هدایت کنند.

وی تصریح کرد: معلمان با توجه ویژه به دانش آموزان با ضریب هوشی بالا می‌توانند هدفی درست و سالم را برای آنان ترسیم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پیچیدگی زیاد فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: باید با پیش بینی اقدامات کارشناسی شده در همه بخش‌ها نگذاریم خون شهدا مبارزه با مواد مخدر به هدر رود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های شاخص دستگاه‌های عضو این شورا گفت: ۲۰۶ تن مواد مخدر در ۱۱ ماهه امسال در استان کشف شده است.

محمدهادی مرعشی افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر به ترتیب به نیروی انتظامی، مرزبانی، اطلاعات و سپاه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تریاک و بعد از آن حشیش بیشترین نوع کشفیات دستگاه‌های دست اندرکار در امر مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان بوده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ عملیات در این مدت در استان علیه قاچاقچیان مواد مخدر انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۲۸ درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در استان رخ داده و ۱۳۹ باند سوداگران مرگ منهدم شده است.

وی اظهار داشت: ۵۷ مرکز گذری کاهش آسیب امسال در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این مجموعه امسال ۱۴ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است.

سردار محمد قنبری افزود: امسال ۱۲۶ تن مواد مخدر توسط ماموران انتظامی در سیستان و بلوچستان کشف و هفت نفر از سرشاخه‌های اصلی باند‌های ورود و ترانزیت مواد افیونی در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۹ باند مواد مخدر منهدم و ۲۲ نفر از سوداگران مرگ در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند.

وی بازدارنده نبودن مجازات ها، خلاء‌های مرزی و امکانات کم موجود در ایستگاه‌های بازرسی برای اسکان و استراحت ماموران را از مهمترین مشکلات این مجموعه برشمرد.

محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طرح جمع آوری معتادان ویژه عید نوروز در حال اجراست و تاکنون ۴۹۵ معتاد در سطح استان جمع آوری و به مراکز مشخص منتقل شدند.

انتهای پیام/ع

کشف موادمخدر درسیستان وبلوچستان 

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار