فرستاده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت: انگلیس و آمریکا به عامل اعصابی که در حمله به مامور سابق اطلاعاتی روسیه استفاده شد، دسترسی دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر شولگین -- فرستاده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی -- گفت: انگلیس و آمریکا به عامل اعصابی که در حمله به سرگئی اسکریپال، مامور سابق اطلاعاتی روسیه در شهر سالزبری انگلیس استفاده شد، دسترسی دارند.

شولگین پیش‌تر در چندین مصاحبه تلویزیونی گفته بود گاز عامل اعصاب که برای مسموم کردن اسکریپال و دختر سی و سه ساله وی استفاده شده ممکن است از ذخائر شیمیایی آمریکا و انگلیس آمده باشد.

وی تاکید کرد: روسیه انتظار دارد انگلیس نمونه‌ای از گاز نویچوک را مطابق با مقررات سازمان منع تسلیحات شیمیایی در اختیار این کشور قرار دهد.

انگلیس، روسیه را به استفاده از گاز عامل اعصاب نویچوک متهم می‌کند که تولید آن به دوره شوروی سابق بازمی گردد. روسیه بار‌ها هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

انگلیس در واکنش به این حادثه، بیست و سه دیپلمات روس را اخراج کرد که روسیه نیز در مقابل اعلام کرد دست به اقدام متقابل می‌زند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار