وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد در واکنش به اقدام اخیر لندن، به زودی شماری از دیپلمات‌های انگلیسی از مسکو اخراج خواهند شد.

لاوروف: دیپلمات‌های انگلیسی به زودی از روسیه اخراج می‌شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد در واکنش به اقدام اخیر لندن (در اخراج 23 دیپلمات‌ روس)، به زودی تعدادی از دیپلمات‌های انگلیسی از مسکو اخراج خواهند شد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت اتهامات انگلیس علیه مسکو، غیرقابل قبول است.

لاوروف همچنین اعلام کرد رویکرد انگلیس در موضوع مسمومیت سرگئی اسکریپال مامور سابق دوجانبه روس ناشی از مشکلات دولت انگلیس در مواجهه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) است.

او ابراز امیدواری کرد سرگئی اسکریپال مامور سابق اطلاعاتی این کشور که در شهر سالزبری انگلیس مسموم شد و در شرایط بحرانی قرار دارد به زودی بهتر شود و به روشن شدن ابعاد مسمومیت و اتفاقی که برایش افتاد، کمک کند.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد احتمال دارد پیچیده‌تر کردن شرایط میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در این کشور یکی از انگیزه‌های مسموم کردن سرگئی اسکریپال افسر سابق اطلاعاتی این کشور در شهر سالزبری انگلیس باشد.

روابط روسیه و انگلیس اخیرا به دلیل مسمومیت جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس رو به تیرگی نهاده است.

انگلیس، روسیه را مسئول این اقدام می‌داند درحالیکه مسکو اتهامات وارده را رد می‌کند.

انتهای پیام/

واکنش روسیه به اخراج دیپلمات‌های روس از انگلیس

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار