سفیر روسیه در انگلیس تاکید کرد لندن همچنان به رویکرد دوران استعماری خود درباره مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس، روز جمعه اعلام کرد تعامل و همکاری میان مسکو و لندن بر سر ماجرای مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق دوجانبه روس، به بازی شطرنج شباهت پیدا کرده است.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا ۲۴ با بیان این مطلب اعلام کرد: «این یک بازی بزرگ شطرنج است که ما با انگلیس وارد شده‌ایم. همه این جار و جنجال اطلاعاتی که به راه افتاده است دیر یا زود فروکش خواهد کرد، چون چیزی برای برافروختن بیشتر آن وجود ندارد. تاکنون حتی یک سند و مدرک مستدل یا اطلاعات موثق درباره این پروند منتشر و فاش نشده است.»‌

این دیپلمات افزود روسیه با انگلیس در خصوص تعامل و همکاری در روند تحقیقات در خصوص پرونده مسمومیت اسکریپال و دخترش در انگلیس دچار مشکلات جدی شده و مسکو پاسخ‌های لازم را از لندن در این رابطه دریافت نکرده است.

یاکوونکو تصریح کرد: «مشکل اینجاست که هیچکس تاکنون تصاویری از یولیا اسکریپال و پدرش مشاهده نکرده است، هیچکس نمی‌داند آن‌ها هم اکنون در چه شرایطی هستند، و هیچکس نمی‌داند تحقیقات تا کجا پیش رفته و چه نتایجی داشته است. دولت انگلیس از پاسخگویی به این سئوالات طفره می‌رود و این نقض قوانین بین‌المللی به ویژه کنوانسیون وین به شمار می‌رود؛ ولی متاسفانه دولت انگلیس همچنان به رویکرد دوران استعماری خود در این باره ادامه می‌دهد.»‌

او تصریح کرد انگلیس از همکاری با روسیه در خصوص دیگر درخواست‌های مسکو نیز خودداری می‌کند و به همکاری با روسیه به ویژه در خصوص نگرانی درباره شناسایی ماده سمی تمایلی نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اظهارات سفیر روسیه در انگلیس درباره مسمومیت جاسوس دوجانبه روس

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار