سخنگوی ریاست جمهوری فرانسه از خیال‌پردازی نخست‌وزیر انگلیس در اتهام‌زنی به روسیه به خاطر مسمومیت جاسوس دوجانبه روس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، فرانسه از اتهام‌زنی‌های ترزا می، نخست وزیر انگلیس، علیه روسیه در مورد مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس انتقاد کرد و گفت مدارک بیشتری برای اثبات این موضوع نیاز است و «می» را به خیال‌پردازی سیاسی متهم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته 23 دیپلمات روس را از انگلیس اخراج کرد و مذاکرات دوجانبه میان روسیه و انگلیس را به حالت تعلیق درآورد. می ادعا کرد روسیه در مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه سابق  روس و دخترش مقصر است.

به دنبال این اظهارات، سخنگوی ریاست جمهوری فرانسه گفت نخست‌وزیر انگلیس پیش از موعد به تنبیه روسیه پرداخته است. وی در مصاحبه خبری خود در پاریس گفت: «ما در مورد سیاست خیال‌پردازی نمی‌کنیم. هنگامی که مدارک ثابت شوند آن موقع زمان تصمیم‌گیری می‌رسد.»

سخنگوی ریاست جمهوری فرانسه در ادامه اعلام کرد پاریس پیش از اعلام موضع خود منتظر نتایج قطعی شواهدی است که حقایق را آشکار می‎‌کند.

روسیه بارها از انگلیس درخواست کرده است نمونه‌ای از سم استفاده شده در مسمومیت اسکریپال و دخترش را به این کشور تحویل دهد. مسکو تاکنون هرگونه رابطه‌ با این حادثه را تکذیب کرده است.

با این وجود انگلیس آمادگی ارائه نمونه سم به روسیه یا پیگیری پرونده از طریق سازمان بین المللی استفاده از سلاح‌های شیمیایی که هر دو کشور از اعضای آن هستند را ندارد.

انتهای پیام/

انتقاد فرانسه از ادعاهای نخست‌وزیر انگلیس علیه روسیه

برچسب ها: انگلیس ، فرانسه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار