وزیر خارجه انگلیس گفت لندن نمونه‌ای از گاز استفاده شده در مسمومیت جاسوس سابق روس را برای بررسی به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی می‌فرستد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، اعلام کرد کشورش در نظر دارد نمونه‌ای از گاز استفاده شده در مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه پیشین روس در انگلیس، را برای تجزیه به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بفرستد.

او گفت: ما با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی کاملا موافق هستیم و در نظر داریم نمونه‌ای از عامل اعصاب «نوویچوک» را تحویل این سازمان دهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه کشورش روسیه را مسئول مسمومیت سرگئی اسکریپال می‌داند، مدعی شد: دلایل که اکنون در اختیار داریم بسیار قانع کننده هستند.

جانسون مدعی شد: در پس استفاده از عامل اعصاب «نوویچوک» دلیلی وجود دارد و آن اینکه رد روسیه در استفاده از این نوع گاز دیده می‌شود. این اقدام روسیه در واقع پیامی برای همه کسانی است که در روسیه مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، هستند.

او با اشاره به اخراج ۲۳ دیپلمات روسیه از انگلیس گفت: «انگلیس تلاش می‌کند به قوانین و مقررات که امنیت کشور مبتنی بر آن است پایبند بماند.»

وزیر امور خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد: «کشور‌های دوست» در این بحران در کنار انگلیس قرار گیرند که البته فکر می‌کنم که همین کار را انجام می‌دهند. 

انتهای پیام/

ارسال نمونه‌ای از گاز بی‌هوش‌کننده جاسوس سابق روس به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار