مردی که پیشنهاد داده بود دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک را بسازد، مظنون اصلی بمب‌گذاری در یکی از مساجد ایالت مینه‌سوتا شناخته شد.

پیشنهاد مظنون بمب‌گذاری در مسجد مینه‌سوتا برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، مظنون بمب‌گذاری در یکی از مساجد ایالت مینه سوتا که روز سه‌شنبه بازداشت شد، پیش از آن پیشنهاد داده بود دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک را بسازد.

«مایکل هاری» صاحب یک شرکت خدمات امنیتی، در اوت سال 2017 به همراه دو مرد دیگر به مسجد «دارالفارووق» واقع در شهر «بلومینگتون» ایالت مینه سوتاحمله کرد. او در بخشی از اظهارات خود گفت با این اقدام سعی داشته مسلمانان را از آمریکا بیرون کند.

آنها دو روز پیش به اتهام حمله و تلاش برای بمب‌گذاری بازداشت شدند. آنها در حالی که از جاسازی بمب در مسجد ناکام مانده بودند، در نهایت فقط به شکستن پنجره‌های این مسجد اکتفا کردند.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته اعلام کرد نیروهای امنیتی در ماه ژانویه با دستیابی به اسناد موثقی موفق به بازداشت این افراد شدند.

هاری که به نظر می رسد تحت تاثیر عقاید ملی گرایانه و نژادپرستانه است و به شدت از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت می کند، سال گذشته با ارائه طرحی پیشنهاد داد دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک را بسازد.

این طرح به گونه‌ای برگرفته از «دیوار بزرگ چین» بود و امکان پیاده‌روی روی آن وجود داشت. این طرح یکی از 200 پیشنهاد برای ساخت دیوار حائل در مزر دو کشور بود که در نهایت رد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اسلام ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار