نشریه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در مطلبی به بررسی انتصاب مایک پمپئو به سمت وزیر خارجه آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در مطلبی نوشت: هیچ شکی نیست که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کابینه‌اش از برکناری «رکس تیلرسون» از سمت وزارت خارجه آمریکا و انتصاب «مایک پمپئو» به جای وی بسیار خوشحال و خرسند شدند.

با این حال، نتانیاهو و اعضای کابینه‌اش هنوز درخصوص این تغییر بزرگ در دولت ترامپ هیچ اظهارنظری نکرده‌اند. «یسرائیل کاتز»، وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی تنها مقامی بود که کسب این سمت را به پمپئو تبریک گفت.

در ادامه این مطلب آمده است: تیلرسون که با انتشار پیام توییتری ترامپ متوجه اخراج غیرمنتظره خود شد، هیچ ارتباط مشخصی با رژیم صهیونیستی نداشت. با این حال، مانند جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا، نیز مواضع انتقادی نسبت به اسرائیل اتخاذ نکرده بود. جان کری به دلیل نقش موثرش در پیشبرد توافق هسته‌ای ایران همواره مورد انتقاد تل آویو بود.

تیلرسون در برخی سیاست‌های خارجی مهم با ترامپ مخالف بود. یکی از این موارد، سیاست‌های ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران است. برخلاف ترامپ، تیلرسون خروج از این توافق را درست نمی دانست.

تایمز آو اسرائیل در ادامه نوشت: بر خلاف تیلرسون، پمپئو یکی از شاخص ترین دیپلمات های آمریکایی در مخالفت با ایران است. مواضع وی در قبال توافق هسته‌ای ایران به مواضع ترامپ و البته نتانیاهو، نزدیک‌تر است؛ هر سه سیاستمدار معتقدند توافق هسته‌ای ایران توافقی فاجعه‌بار است. پمپئو پیشتر در یکی از سخنرانی های ضدایرانی خود در سنای آمریکا ادعا کرده بود: «ایران، بزرگترین کشور حامی تروریسم، به یک بازیگر جسور و ویرانگر در خاورمیانه تبدیل شده است.»

مواضع ضدایرانی پمپئو و انتصاب وی به سمت وزیر خارجه  آمریکا بیش از هر کس به مذاق اسرائیل خوش خواهد آمد. گروه های حامی رژیم صهیونیستی نیز خوشحالی خود را از انتصاب پمپئو ابراز کردند.

در ماه دسامبر نیز که زمزمه های انتصاب پمپئو به جای تیلرسون مطرح شد، «تام گراس»، مفسر سياسی و کارشناس امور خاورميانه مدعی شد پمپئو نخستین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که به طور تمام و کمال طرفدار رژیم صهیونیستی است.

پمپئو پیشتر نیز با رژیم صهیونیستی روابط ویژه‌ای داشته است. وی در سال 2015 به عنوان یکی از اعضای کنگره آمریکا به تل آویو سفر کرد و با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. وی در این دیدار در اظهاراتی پوچ و ضدایرانی مدعی شد: «تلاش های نتانیاهو در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای تحسین برانگیز است.»

در پایان این مطلب آمده است: اگر قرار باشد پمپئو از سوی ترامپ مسئول رسیدگی به امور خاورمیانه معرفی شود، باید گفت وی به دلیل سیاست های دوستانه و حمایت گرایانه‌اش در قبال رژیم صهیونیستی شخصیتی محبوب و دوست داشتنی برای تل آویو خواهد بود. «نیکی هیلی»، نماینده واشنگتن در سازمان ملل، نیز یکی دیگر از دیپلمات های آمریکایی محبوب اسرائیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اون وقت که رئیس سازمان سیا بود چه کاری دانست بکند که حالا وزیر شده اون موقع قدرت بیشتری داشت یا الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
مرگ برآمریکا
آخرین اخبار