در پی انتشار گزارشی غیر قابل انتظار درباره ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی انتشار گزارش غیرقابل انتظار مؤسسه نفت آمریکا درباره ذخایر نفت خام این کشور و همچنین انتشار داده های مثبت درباره تولیدات صنعتی چین، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) روند صعودی را در پیش گرفت.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 13 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد) به 60 دلار و 84 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 10 سنت افزایش (معادل 0.15 درصد)، 64 دلار و 74 سنت در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد: در هفته منتهی به 9 مارس، ذخایر نفت خام آمریکا با 1.2 میلیون بشکه افزایش به 428 میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که کارشناسان پیش بینی افزایش 2 میلیون بشکه‌ای نفت را در این بازه زمانی کرده بودند.

تولیدات صنعتی چین در دو ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی با 7.2 درصد افزایش همراه بود. این درحالی است که انتظار می رفت این تولیدات صنعتی با 6.1 درصد افزایش همراه باشد.

با وجود این تغییرات مثبت، بهای طلای سیاه نتوانست در سطح ماه ژانویه که هر بشکه نفت به 70 دلار رسیده بود، معامله شود. سطح تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 با افزایش همراه بوده و به تازگی به 10.37 میلیون بشکه در روز رسیده است. انتظار می رود سطح تولید نفت آمریکا تا اواخر سال 2018 به 11 میلیون بشکه در روز برسد و بتواند جایگاه روسیه، بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را تصاحب کند.

افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا تا حدودی تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را بی‌نتیجه کرده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از اول سال 2017 توافق کردند روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از سطح تولید خود بکاهند. این توافق تا پایان سال 2018 معتبر است.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا پس از اخراج ناگهانی «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا از سوی دونالد ترامپ بهای طلا امروز (چهارشنبه) به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.12 درصد افزایش به 1327.56 دلار رسید. این بالاترین سطح از 7 مارس محسوب می شود.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در چهاردهم مارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار