رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمار شهدای ایران اسلامی از پیش از انقلاب اسلامی تا امروز را ۲۳۰ هزار شهید اعلام کرد.

۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در مراسم بزرگداشت روز شهدا که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خانواده‌های شهدا اظهار کرد: از پیش از انقلاب اسلامی تا امروز ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۶۳۹ خانواده دارای ۳ فرزند شهید در کشور وجود دارند، افزود: همچنین ۱۰۶ خانواده دارای ۴ شهید و ۵۶ خانواده‌ دارای ۵ شهید در کشور وجود دارند که فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تعداد شهدای قبل از انقلاب اسلامی، حدود ۳ هزار شهید است که برخی از خانواده شهدای پیش از انقلاب، از ترس دولت وقت، فرزند شهید خود را به صورت گمنام و ناشناس دفن می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تاکید کرد: ما با وجود ۱۹۰ هزار شهید جبهه‌های دفاع مقدس، ۱۷ هزار شهید ترور و  حدود ۳ هزار شهید پیش از انقلاب سرمایه گرانقدری در اختیار داریم که موجب عزت روز افزون و همچنین حفظ امنیت ملی ما می‌شود.

وی اضافه کرد: در تاریخ زندگی همه مردم روز‌های استثنایی و خاص وجود دارد. روز بیست و دوم اسفندماه روز شهدا نام گرفته است و همچنین مثل روز بیست و دوم بهمن ماه و مثل روز پانزدهم خردادماه و سایر روز‌های مقدس و با ارزش، در تاریخ پر افتخار کشور ما از ارزش و جایگاهی خاص و استثنایی برخوردار است.

انتهای پیام/

صحبت‌های رئیس بنیاد شهید در مراسم بزرگداشت روز شهدا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار