حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

پرداخت معوقات ایثارگران و خانواده های شهدا در سال جاری

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: طبق رایزنی های انجام شده و با تامین اعتبار مورد نیاز، معوقات ایثارگران و خانواده های شهدا امسال پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه مراسم تجلیل از کارمندان نمونه بنیادشهید که امروز(یکشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 600 میلیارد تومان مربوط به معوقات ایثارگران وجود دارد که قرار است در آینده ای نزدیک به آنها پرداخت شود و سعی می کنیم مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران در سال 95 را امسال پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه عهده دار خدمات رسانی به ایثارگران هستیم و این موضوع را تداوم خواهیم داد، ادامه داد: مساله توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر وظایف ذاتی ماست که در دولت دوازدهم در بنیاد شهید روی آن به صورت جدی کار خواهیم کرد، اشتغال و درمان ایثارگران دو موضوع دیگر است که در بنیادشهید در چهار سال آینده به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: معاونت حقوقی بنیادشهید بر روی موضوع پرداخت معوقات در حال کار کردن است و آیین نامه های آن را تدوین می کند و باید این موضوع در سازمان برنامه وبودجه دنبال شود و اگر تامین بودجه انجام شود، هر چه سریع‌تر این معوقات پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیازمند تامین بار مالی است، همچنین در اجرای قانون جامع حدود 81 درصد از مرحله تدوین آیین نامه انجام شده و مابقی این قانون به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است که باید این کمیسیون بار مالی آن را تامین کند.

وی تأکید کرد: براساس آمار 100 هزار مسکن با تسهیلات موردنیاز در سال به ایثارگران ارائه می شود، همچنین در حوزه درمان نیز کارهای خوبی صورت گرفته و اما ممکن است برای تعدادی از افراد خدمات رسانی خوبی در حوزه درمان انجام نشده باشد، به همین دلیل نارضایتی هایی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی اضافه کرد: در حوزه پژوهش مطالعاتی انجام شده که 80 درصد ایثارگران از حوزه درمان راضی هستند و 20 درصد ممکن است به دلیل دسترسی نداشتن و یا اینکه بنیادشهید نتوانسته پاسخگوی آن‌ها باشد، ناراضی هستند که البته ما سعی می کنیم تعداد 20 درصد افراد ناراضی را نیز کمتر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون جانبازان و ایثارگران در سنینی قرار دارند که نیازمندی آن‌ها به حوزه درمان بیشتر است و باید خدمات درمانی بهتری به خانواده های شهدایی که بالای 85 سال سن دارند ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه کارکنان ما تلاش می کنند که این مشکلات را به حداقل برسانند، افزود: اما بنیاد شهید به یک جامعه 3 میلیون و 300 هزار نفری خدمات ارائه می‌کند و ممکن است در این میان، 30 تا 40 هزار نفر از خدمات ارائه شده به آن‌ها ناراضی باشند و این امر طبیعی است.

رئیس بنیاد شهید افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیادشهید وظیفه نظارتی دارد و کسانی که در این حوزه فعالیت هستند به طور معمول کارهای نظارتی خود را انجام می دهند و ما انتصابی به عنوان قائم مقام نداریم و من مدیریت می کنم.

وی درباره بکارگیری بانوان در حوزه بنیادشهید تصریح کرد: حتما در آینده تعداد بیشتری از بانوان در بنیاد شهید و امور ایثارگران به کار گرفته خواهند شد و بنده اعلام کرده ام که بانوان را در بخش های مختلف مدیریتی مشغول به کار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ادامه داد: اشتغال برای ما یکی از دغدغه های جدی است، زیرا در سه سال گذشته حدود 60 هزار شغل ایجاد کرده ایم،اما هم اکنون همان میزان از فرزندان شاهد و ایثارگر نیازمند شغل هستند، همچنین نسبت به جمعیت بیرون درصد بیکاری و جویندگان کار در بنیادشهید کمتر است و برنامه هایی برای آن‌ها داریم و در جایی که استخدام وجود داشته باشد، از سهمیه 25 درصدی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران استفاده خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید عنوان کرد: در بنیادشهید فعالیت هایی داریم تا کسانی که خدمت شان تمام شده، افراد جوان و جویای کار را جایگزین آن‌ها کنیم تا فرزندان شاهد و ایثارگر مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه در سازمان اقتصادی نیز تعداد زیادی از فرزندان شاهد و ایثارگر مشغول به کار شده اند، افزود: این مشکل تنها به حوزه ایثارگران باز نمی‌گردد و کل کشور درگیر موضوع اشتغال است و آن گونه که رئیس جمهوری اعلام کردند در سال باید 950 هزار شغل ایجاد شود که این مشکل است،اما امیدواریم دولت در این زمینه موفق عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
فردا روز اخره ۲۸/ ۱۲ /۹۶ و ما همچنان در انتظار......‌امیدواریم پرداخت بشه.
Iran (Islamic Republic of)
خراسان
۱۰:۰۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
خواهشا. بفرمایید معوقات چه کسانی. مانده. چه کسانی تمام شده. چه جوریه. شفاف سازی کنین. بدونیم ک ما نباید منتظر بمانیم یا اینکه. دستگه چشم انتظار نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
جانبازدفاع مقدس
۱۶:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
سلام علیکم.جناب شهیدی درصورت امکان ریزمعوقات وشرایط دریافت کنندگان رااعلام بفرمایید.متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
طبق رایزنی های انجام شده و با تامین اعتبار مورد نیاز، معوقات ایثارگران و خانواده های شهدا امسال پرداخت می شود.
آخرین اخبار