رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دارایی بنیاد شهید بیش از ۳۰ درصد در پایان دوران شهید رئیسی افزایش پیدا کرده است.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم اظهار کرد: آیت الله رئیسی یک دولت مرد تراز بودند و این گزارشی که می‌خواهم ارائه دهم ماحصل تلاش همه همکارانم است و آن را به روح شهید رئیسی تقدیم می‌کنم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما طرح دیدار خانواده شهید و ایثارگر است که یک میلیون و ۸۸۷ هزار مورد دیدار در این سه سال اتفاق افتاد که ۶۳ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ۱۰۵۸ حسینیه و خانه شهید در این مدت فعال شده و بیست و سه هزار و هشتصد و شانزده مراسم توسط مردم برگزار شد. ۸۵ درصد بازار‌های شهدا ساماندهی شدند. مشارکت در تولید ۹ فیلم سینمایی و شش سریال و پنج سیمرغ بلورین و دو جایزه جشنواره فجر از اقدامات این دوره بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: چاپ ۵۳ عنوان کتاب، ثبت هفتاد هزار خاطره از والدین شهدا بیشتر از هشت سال گذشته بوده است. کاهش نرخ بیکاری ایثارگران از ۱۹.۶ درصد به ۷.۴ یکی از دستاورد‌های دولت شهید رئیسی است.

او ادامه داد: تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد آزمون استخدامی دادند و در حال جذب هستند. همچنین بیش از ۳۵ هزار نفر از ایثارگران تسهیلات خود اشتغالی گرفته اند. دویست و نوزده نفر از ایثارگران نیز تبدیل وضعیت شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همچنین سرانه درمان از ۱۷۴ هزار تومان به به ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. پرداخت مستمری والدین ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه موسسات مالی خروج از بنگاهداری در دستور کار قرار گرفت و سازمان اقتصادی کوثر به بنیاد مستضعفان واگذار شد و دارایی بنیاد شهید بیش از ۳۰ درصد در پایان دوران شهید رئیسی افزایش پیدا کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در ابتدای دولت ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد بنیاد شهید بود و اکنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار