وزیر بهداشت گفت: باید ظرفیت‌های بالای کشور شناسایی شود چرا که کار آفرین، ثروت آفرین است و باعث تقویت غرور ملی می‌شود.

کار آفرین، ثروت آفرینی است که باعث تقویت غرور ملی می‌شودبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و از آموزش پزشکی از طرح کلان ملی تولید دستگاه آزمایشگاهی حوزه خون شناسی تولید داخلی رونمایی شد.

دستگاه هماتولوژی آنالایزر ۵ پارت دیف یکی از دستگاه های اصلی موجود در آزمایشگاه های تشخیص طبی و پاتولوژی است که برای اولین بار در کشور توسط یکی از شرکت های دانش بنیان با حمایت انستیتو پاستور و وزارت بهداشت تولید شده و ایران جز پنجمین کشور سازنده این دستگاه در دنیا شد.

براساس این گزارش، طراحی، برنامه نویسی و تمام قطعات مورد استفاده این دستگاه نیز تولید داخل بوده و به سه زبان فارسی، روسی و انگلیسی با برنامه اندروید است.

این دستگاه در حال تولید انبوه است و قیمت تولید داخل آن، یک سوم مشابه خارجی آن است.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از دستگاه هماتولوژی آنالایزر ۵ پارت دیف ضمن تبریک از تولید داخلی این دستگاه، گفت: امیدواریم وزارت بهداشت بتواند سهم مطمئنی برای این محصولات در معاونت بهداشتی و معاونت درمان تعریف کند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد تا این دستگاه سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد و در مواردی مانند پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت استفاده شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت بالا در کشور برای تولید محصولات در داخل کشور، افزود: باید این ظرفیت ها شناسایی شود چرا که کار آفرین، ثروت آفرین است و باعث تقویت غرور ملی می شود.

هاشمی در پایان با اشاره به این که وزارت بهداشت وارد پنجمین سال فعالیت خود در دوره اجرای برنامه تحول سلامت شده است، گفت: باید با سرعت بیشتر و با کیفیت بیشتر و دقت لازم برنامه ها را دنبال کنیم تا بتوانیم کارنامه بهتری را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از دستگاه آزمایشگاهی حوزه خون شناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.