وزیر بهداشت گفت: متاسفانه ۵۰ درصد از مرگ و میر افراد به علت سکته رخ می‌دهد، برای این منظور قصد داریم دستگاه‌های الکتروشوک را در مراکز عمومی تعبیه کنیم.

تعبیه دستگاه‌های الکتروشوک در مراکز مصنوعی و اداری/ لزوم توجه ویژه به ارتقای دانش و مهارت نیرو‌های اورژانسبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه هم زمان 115 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور که صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ما امیدواریم روز به روز هم فنی تر و هم مجهز تر در کنار مردم حضور داشته باشیم، البته مردم هم باید مراقبت سلامتی خود باشند؛ برای مثال آنها نباید پرخوری کنند، تا دچار بیماری شوند و در صورتیکه بیمار هستند، نباید مسیرهای طولانی را برای مسافرت انتخاب کنند.

پیشگیری اساس کار وزارت بهداشت است

وی بیان کرد: نیروهای اورژانس تنها می توانند پس از حادثه به افراد کمک کنند آنها نمی توانند جلوی وقوع حادثه را بگیرند، ان شالله سال آینده نیروهای اوژانس بتوانند با قوتی بیشتر به مردم خدمت رسانی کنند.

وزیر بهداشت افزود: ارتقای دانش و مهارت نیروهای اورژانس اهمیت بسزایی دارد، برای این منظور نیروهای اورژانس باید با همکاری گروه های بین الملل برای طی کردن دوره های آموزشی به مناطق مختلف دنیا سفر کنند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: پیشگیری اساس کار ماست، شهرداری ها هم باید در سراسر کشور برای خدمت رسانی به مردم کمک کنند؛ 50 درصد از مرگ و میر افراد به علت سکته رخ می دهد، برای این منظور قصد داریم دستگاه های الکتروشوک را در مراکز عمومی که تجمع افراد در آنها زیاد است، تعبیه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.