وزیر بهداشت با بیان اینکه تقریبا بیش از ٩٢ درصد مردم تحت پوشش بیمه هستند، گفت: ٥٠ درصد ایرانیان کاملا رایگان بیمه شده اند.

بیش از ٩٢درصد مردم تحت پوشش بیمه هستند/ 6 هزار پایگاه و مركز جامع سلامت در  كشور داریمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در  دیدار با وزیر بهداشت تایلند از مقامات تایلند برای حمایت هایشان از ایران در دوران پس از برجام و تلاش های ارتقای مبادلات تجاری بین دو كشور تشكر می‌كنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت دكتر روحانی در هر دو دوره كارهای خوبی در حوزه پوشش همگانی سلامت انجام شد، مطرح کرد: تقریبا بیش از ٩٢درصد مردم تحت پوشش بیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه ٥٠ درصد ایرانیان كاملا رایگان بیمه شده اند، بیان کرد: وزارت بهداشت ٩٠٠بیمارستان در كشور دارد كه خدمات مختلفی را ارائه می‌كنیم؛ علاوه بر بیمارستان ٣٠هزار خانه بهداشت هم داریم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ٦ هزار پایگاه و مركز جامع سلامت در سراسر كشور داریم، گفت: البته نزدیک به ٨٠درصد این خدمات توسط دولت ارائه می شود و این یكی از نقاط ضعف ماست.

وزیر بهداشت با تاکید بر تلاش این وزارت خانه برای خرید راهبردی از بخش خصوصی، تصریح کرد: در نظر داریم با تحقق این موضوع بتوانیم به جای تصدی گری سیاست گذاری را تقویت كنیم.

٩٦درصد داروی مورد نیاز کشور را خود تولید می كنیم

وی با اشاره به اینکه ٦٠ دانشگاه علوم پزشكی در كشور داریم، مطرح کرد: همچنین  ٢٥٠هزار دانشجو در این دانشگاه ها و ٦٠٠مركز تحقیقاتی مشغول فعالیت هستند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مقام اول تولید علم در نشر مقالات منطقه داریم ،گفت: مقام ١٦بر اساس نمایه ای اس آی متعلق به ایران است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ٩٦درصد داروی مورد نیاز کشور را خود تولید می كنیم، بیان کرد: ٣٥درصد تجهیزات ساخت داخل و بقیه را وارد می‌كنیم.

وی اظهار کرد: تشكر می‌كنم از همكاران وزارت بهداشت تایلند كه همكاری های خوبی در چهار سال گذشته با ما داشتند؛ همكاران من درس های خوبی از نظام سلامت تایلند آموختند و بخشی از آن را به كار گرفتند ،به قطع و یقین سفر وزیر و همكاران به ایران بسیار  در حوزه بهداشت و درمان موثر خواهد بود، قطعا  به سود دو ملت خواهد بود.

گفتنی است؛ در این دیدرا سند همکاری به امضای طرفین رسید که بر اساس آن دو کشور تجربیات خود را در حوزه خدمات اولیه بهداشتی، تولید دارو و صنایع پزشكی آموزشی و فناوری به اشتراک می‌گذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
مرده شور اون بیمه های بی ارزش و اعتبارتونو ببره خجالتم خوب چیزیه