مدیر ان شبکه نسیم، شبکه سه و شبکه یک سیما با حضور در برنامه تیتر امشب به تشریح ویژه برنامه تحویل سال نو و برنامه های ایام عید پرداختند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد احسانی مدیر شبکه نسیم گفت: امسال در معاونت سیما تقسیم کار صورت گرفت که براین اساس برخی از شبکه ها برنامه ویژه داشته باشند و شبکه نسیم هم این برنامه ها ویژه را خواهد داشت،
برنامه مورد نظر ما در ایام نوروز، برنامه دورهمی است که بین ساعت 16 تا 18 روی آنتن می رود، این برنامه تولیدی است و حضور مهمان های ویژه را در دستور کار داریم اما در شبکه های تماشا و نمایش ویژه برنامه ای لحاظ نکرده ایم.
 
شروع ویژه برنامه تحویل سال از 26 اسفند 
 

احسانی افزود: در شبکه نسیم، توجه به برندها و برنامه های شاخص مد نظر است، ما تصمیم داریم برنامه های برند خود را به صورت ویژه پخش کنیم لذا ما از ساعت 19 پخش برنامه های خود را آغاز و تا ساعت 24 ادامه می دهیم و سه دوره هم تکرار داریم.
او افزود: در مسابقه هوش برتر فینال فینالیست ها را داریم، ساعت 20 هم برنامه وقتشه پخش می شود که ویژه ازدواج است و بر اقوام تاکید دارد، ساعت 21 مسابقه کودک شو را داریم که افراد معروف با خانواده هایشان به این مسابقه می آیند، ساعت 22 در روزهای فرد و جمعه ویژه برنامه ویتامین خ و در روزهای زوج هم چهل تیکه پخش می شود و بعد از آن هم دورهمی پخش خواهد شد.
احسانی گفت: ما بعد از تعطیلات پخش عناوین جدید را در دستور کار داریم، دورهمی تا 17 فروردین هم ادامه می یابد، طبیعت کار رسانه این است که رقابت کند تا از دل آن خلاقیت بیرون آید.

جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه سیما درباره ویژه برنامه تحویل سال گفت: امسال تحویل سال مصادف با شهادت امام هادی (ع) است بنابراین ویژه برنامه تحویل سال از شبکه سه سیما  از 26 اسفند شروع می شود که بعد از خبر 22 پخش می شود و روز 29 اسفند از ساعت 13 برنامه ویژه تحویل سال آغاز خواهد شد و در ساعت 8 و نیم(شب)  به مناسبت شب شهادت امام جواد ارتباط مستقیم با عراق خواهیم داشت. 
 
عنوان برنامه تحویل سال بهارنارنج است که اجرای آن را احسان علیخانی برعهده خواهد داشت. برنامه تحویل سال برنامه ترکیبی است که جهت تعدیل و رعایت شئون ایام شهادت امام هادی(ع) تمهید و تهیه شده است.

شروع ویژه برنامه تحویل سال از 26 اسفند
او در ادامه افزود: بهار امسال بهار فوتبالی داریم. کانال ورزش به اجرای مسابقات و رخدادهای ورزشی به صورت روتین خواهد پرداخت. از روز سوم فروردین مسابقات آغاز خواهد شد. نمایندگان کشور ما با کشور الجزایر و تونس مسابقه خواهند داشت. مسابقات نفت تهران و استقلال در روز نهم فرودین و مسابقه پرسپولیس و سایپا را خواهیم داشت. روز سیزدهم و چهاردهم فروردین نمایندگان ایران یعنی استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا مسابقاتی خواهند داشت. مسابقات خارجی نیز از شبکه سه و شبکه ورزش در این ایام پخش خواهد شد. 

عبدالملکی در ادامه درباره ویژه برنامه های شبکه سه در ایام نوروز گفت: مسابقه ای تحت عنوان زمانی برای خندیدن داریم که این برنامه از 12 اسفند شروع شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت. در این مسابقه از میان 1200 شرکت کننده در یک فرایند یک ماه و نیمه به سه نفر خواهد رسید و افراد برنده معرفی خواهند شد که بسیار از این مسابقه استقبال شده است. مردان آهنین نیز در قالب مسابقه بعد ازچندین سال وقفه به دلیل اقبال عمومی و درخواست های مردمی از اول فروردین تا 15 فروردین پخش خواهد شد. این برنامه هرشب ساعت 24 در شبکه سه پخش خواهد شد. 

مستند "زیباتر از زندگی" که روایتگر حضور جوانان در کاروان راهیان نور با رویکرد و چشم اندازی به شهرهای جنوبی تدارک دیده شده است. مستند" اقلیم" از نقاط دیدنی ایران عزیز با رویکرد و چشم انداز جدید تهیه شده است و سری جدید از اول فروردین آغاز خواهد شد. "سمت خدا " کماکان ادامه خواهدداشت فقط زمان برنامه کوتاهتر شده است و همه کارشناسانی که در طول سال با برنامه همکاری داشته اند حضور خواهند داشت. این برنامه به عنوان برنامه مذهبی پربیینده جز برندهای شبکه سه است. 
رویدادها و اخبار راهیان نور نیز مرتب پوشش داده خواهد شد. 
برنامه "آرامش بهاری" با رویکرد ایران گردی گردشگری مذهبی با مشارکت سازمان اوقاف تهیه شده که با اجرای آقای شهرام شکیبا آنتن خواهد رفت.

سریال "آرماندو" برای ایام نوروز از شبکه سه پخش خواهد شد، رویکرد این سریال طنز اجتماعی است به تهیه کنندگی ایرج محمدی با بازی حمید آذرنگ، مرجانه گلچین، علی مشهدی، الیکا عبدالرزاقی، سحر ولدبیگی و علی اوجی در این سریال ایفای نقش خواهند کرد. 
در حوزه فیلم؛ فیلم "سیانور "به کارگردانی بهروز شعیبی، فیلم "یتیم خانه ایران" به کارگردانی ابولقاسم طالبی و "دریاچه ماهی" به کارگردانی مریم دوستی و فیلم های سینمایی روز جهان در ایام عید تدارک دیده شده که پخش خواهد شد.
 یکی از ویژگی های امسال این است که برنامه ریزی هوشمندانه ای صورت گرفته تا برنامه ها با هم تداخل و هم پوشانی نداشته باشند و مردم برنامه ریزی لازم برای استفاده از کلیه شبکه ها را داشته باشند. 

 او افزود: برنامه مستند اقلیم دو سالی است که شروع شده و در ایام نوروز 97 سری جدید این مستند پخش خواهد شد. این برنامه جلوه های طبیعی شهرهای مختلف ونقاط دیدنی کشور را به تصویر کشیده است. خیلی از تصاویری که در این برنامه دیده می شود برای اولین بار است که پخش خواهد شد. مستند قرار است حدود ساعت 21 باشد اما احتمال تغییر نیز وجود دارد. برنامه های مستند از برنامه های موفق و پربازدید است. در این برنامه زیباترین مناطق کشور به تصویر کشیده می شود و در کنار آن اطلاعات مردم شناختی ارائه می شود که از مردم درخواست می شود حتما این برنامه را بیننده باشند. 

او گفت: ذائقه مخاطبین در ایام نوروز متفاوت است بنابراین با توجه به ایام عید هر شبکه ای به تناسب نوع مخاطب مورد نظر خود برنامه ریزی می کند. هماهنگی های لازم برای تلاقی نکردن برنامه ها صورت گرفته است. اولویت شبکه سه جوانان است بنابراین در نظر دارد برنامه های متنوعی را پخش کند سال 97 تنوع برنامه ها بیشتر خواهد بود. نوروز امسال مدیران شبکه ها و شبکه سه متناسب با نوع مخاطب برنامه ها را تدارک دیده اند. سعی ما بر این است که شبکه سه با برنامه های متنوع در خور بینندگان باشد و سعی ما این است که کماکان پربیننده باشیم در میان سایر شبکه ها در عین حال باید این برنامه ریزی ها هم افزایی هم داشته باشد. 

فضل الله شریعت پناهی مدیرگروه اجتماعی شبکه یک گفت: برنامه یک و یک ویژه برنامه نوروزی شبکه اول سیماست که تا قبل از خبر 21 پخش می شود، ما از 26 اسفند ویژه برنامه های سال نو را خواهیم داشت، ما مهمانان و خوانندگانی را برای این ویژه برنامه در نظر گرفته ایم و در مجموع اجرای این ویزه برنامه را برعهده سید علی ضیا گذاشته ایم.
 
شروع ویژه برنامه تحویل سال از 26 اسفند 
 

او افزود: مهمترین تفاوت ویژه برنامه امسال نسبت به سال قبل حضور 150 نفر از مردم است که به صورت زنده در استودیو حضور دارند.
او گفت: ما 6 کلیپ فاخر تولید کرده ایم که یک مورد آن مربوط به چهلمین سالگرد انقلاب است.
شریعت پناهی افزود: هرشبکه به بهترین داشته هایش تکیه کرده و ما هم به همین ترتیب روی "پایتخت" تکیه کرده ایم و امسال پخش سری پنجم را از اول فروردین و درست بعد از خبر 21 در دستور کار داریم.
مدیرگروه اجتماعی شبکه یک گفت: از ماه های قبل برای نوروز برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم با توجه به تنوع ساختاری رنگین کمانی ساختارهای متفاوت را در پخش نوروزی شبکه اول سیما داشته باشیم، مسابقه، برنامه های گفتگو محور، ویژه برنامه های مذهبی و غیره از جمله تنوع برنامه ای امسال ماست.
او افزود: ساعت 16 هر روز، نمایش فیلم داریم، ماجرای نیمروز، اروند و گمیجی از جمله فیلم هایی است که در نوروز 97 به نمایش در می آید. برنامه گفتگو محوری تحت عنوان کاردان را داریم که عمدتا گفتگوی خودمانی با چهره ها هنری و سیاسی است. برنامه سحرگاهی نیز ویژه کسانی که در ایام رجب روزه می گیرند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

برنامه های نوروزی سیما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.