افسانه کنگو، خرس‌ها، رود نیل، قلمروهای پنهان،میمون های برفی و..... عناوین مستندهای جذاب و دیدنی شبکه پنج سیماست که ویژه نوروز 94 به روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ واحد تامین برنامه شبکه 5، مستند های مختلف و متنوعی را در ژانر حیات وحش و طیبعت در برنامه مستند 5 در نظر گرفته که عبارت از "افسانه کنگو " این برنامه در 2 قسمت 50 دقیقه ای برای مخاطبان پخش می شود. افسانه کنگو محصول کشور اتریش سال 2013 است و موضوع آن درباره رود کنگو و طبیعت در افریقاست. بررسی مسیرها و شهرهایی که رود کنگو از آنها عبور می کند، طبیعت زیبا و حیات وحش حیرت انگیز رود کنگو و.... جزییات این مستند را تشکیل می دهد.

"خرس ها" عنوان مستند یک قسمتی ویژه نوروز94 است که مخاطبان در 80 دقیقه شاهد آن خواهند بود، این مستند محصول کشور امریکا سال 2014 و موضوع آن حیات وحش است. زندگی خرس ماده و بچه هایش در سال اول زندگی، آشنایی بچه خرس ها با دنیای بیرون، شیوه یافتن غذا در فصول مختلف، چگونگی روبرو شدن با خطرات و..... خلاصه ای از این مستند مهیج و دیدنی برای علاقه مندان است.

"رود نیل" عنوان دیگری از مستند 5 است، این مستند جذاب و دیدنی در 3 قسمت 50دقیقه ای آماده پخش شده و محصول کشور اتریش 2014 است.حیا ت وحش و طبیعت بسیار زیبای پیرامون رود نیل در قاره آفریقا در این سه قسمت بررسی می شود.

"قلمروهای پنهان " با موضوع حیات وحش در 3 قسمت 50 دقیقه ای به مدیر دوبلاژی نصرالله مدقالچی آماده پخش شده است. این مستند محصول کشورهای ایتالیا، کانادا، انگلیس، فرانسه در سال 2014 است.قلمروهای پنهان مستند فوق العاده زیبا از دنیای حیوانات است .این مجموعه در مورد زندگی حیوانات کوچک در جنگل است. مشاهده زندگی از دیدگاه آنها، که در آن تقریبا همه چیز غول پیکر است، تصاویر زیبایی را برای مخاطب ترسیم می‌کند.

کروکودیل های قاتل محصول 2011 کشور آلمان برای مخاطبان نمایش داده می شود،این مستند برای اولین بار از دیدگاهی متفاوت به زندگی کروکدیل ها توجه کرده و زندگی این موجودات را در زمان مراقبت از بچه های خود و شیوه محافظت از فرزندانشان در مقابل خطرات را بررسی می‌کند.

مستند میمون های برفی یک قسمت 50 دقیقه ای و محصول کشور امریکا و 2014 است. این مستند با موضوع حیات وحش و به مدیر دوبلاژی داود نماینده آماده شده و مخاطبان شاهد به تصویر کشیدن زندگی گروهی از میمون های برفی خواهند بود. در توضیح بیشتر در این مستند باید گفت، در دره بسیار سرد منطقه ای به نام شیگا در ارتفاعات ژاپن، گروهی از میمونهای برفی، برای زندگی و پرورش خانواده شان شیوه های خاص خود را دارند و هر یک از میمونها درگروه جایگاه مشخصه ای دارد. این مستند به بررسی زندگی میمون های برفی در شرایط مختلفی چون تغییر فصل، تولد نوزادان جدیدو مراقبت از آنها،شیوه غذا خوردن و گاها اختلافات بین اعضای گروه می‌پردازد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار