منابع آگاه از مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا با وکیل رئیس‌جمهور پیشین این کشور برای پیوستن به تیم حقوقی او در پرونده روسیه خبر دادند.

احتمال همکاری وکیل بیل کلینتون با ترامپ در پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، به گفته منابع آگاه، دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- در حال مذاکره با امت فلود، وکیل کهنه‌کارآمریکایی است تا مدیریت تحقیقات مربوط به پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را عهده‌ددار شود. این وکیل با سابقه در دوران استیضاح بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا وکالت وی را برعهده داشت.

به گزارش منابع مطلع فلود، این وکیل با سابقه هفته گذشته در دفتر ریاست جمهوری کاخ سفید با ترامپ دیدار داشته است تا در خصوص امکان همکاری با وی گفتگو کند. به گفته دو تن ازمنابع آگاه، هنوز تصمیم نهایی درباره همکاری با فلود گرفته نشده است.

به گفته این منابع، اگر فلود وارد کاخ سفید شود، وظیفه اصلی او کمک به ترامپ برای تعامل با وزارت دادگستری درباره مداخله روسیه در انتخابات این کشور خواهد بود.

این منابع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا گفتند درخواست همکاری ترامپ به فلود نشان‌دهنده نگرانی‌های جدید او در خصوص تحقیقات پرونده مداخله روسیه در انتخابات نیست. به نظر می‌رسد این تحقیقات همچنان ادامه خواهد داشت و به زودی به پایان نمی‌رسد.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، قرارنیست فلود جانشین تی کاب، وکیل فعلی کاخ سفید شود. تی کاب از تابستان گذشته مسئولیت اصلی تعامل با رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه را برعهده داشته است. با این حال کاب چندی پیش به دوستانش گفته بود موقعیت فعلی خود را موقت می‌داند و انتظار ندارد مدت زیادی وکیل کاخ سفید باقی بماند.

وظیفه اولیه کاب ارائه اسناد به رابرت مولر و سازماندهی دیدار مشاوران کاخ سفید با دادستان‌ها است. وکلای شخصی ترامپ طی ماه‌های اخیر در حال مدیریت مذاکرات با رابرت مولر درباره مصاحبه با رئیس جمهور بوده‌اند.

فلود از سال گذشته در فهرست مشاوران ترامپ برای پیوستن به تیم حقوقی کاخ سفید قرار داشته است و تنها شخصی است که کاخ سفید درباره چنین نقش مهمی با او در تماس بوده است. مقامات کاخ سفید هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند. امت فلود نیز تاکنون از اظهارنظردر این باره خوداری کرده است.

این اولین باری نیست که کاخ سفید، شغلی را برای فلود در نظر می‌گیرند. او در دوره ریاست جمهوری جورج بوش نیز در دفتر شورای کاخ سفید کار می‌کرد و وکیل دیک چنی، معاون رئیس‌جمهو وقت آمریکا بود. فلود پیشتر در تابستان گذشته همکاری با تیم ترامپ را رد کرده بود و هنوزمشخص نیست که چه مسئله‌ای نظر او را طی این مدت تغییر داده است.

در ماه‌های اخیر نشانه‌های مبنی بر تمایل ترامپ برای ایجاد تغییر در تیم حقوقی و نیز رویکرد خود نسبت به تحقیقات رابرت مولر مشاهده شده است.

انتهای پیام/   

احتمال همکاری وکیل بیل کلینتون با ترامپ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار