به مناسبت سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ۱۳۰ نفر از مدیران و فعالان این کانون‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در این همایش گفت: مهمترین راهکار برای مقاله با آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان جذب آنان در مساجد است.

محمد کاظم نظری افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون نه تنها محل عبادت بلکه مهمترین پایگاه فرهنگی مسلمانان بوده اند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مدت ربع قرن فعالیت خدمات فرهنگی زیادی را به همگان بویژه قشر جوان ارائه کرده اند گفت: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی و گستره رسانه‌ها معاند و تاثیر نامطلوب آن‌ها بر نسل جوان و نوجوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب و متنوع برای جذب این نسل‌ها در مساجد ضروری است.

نظری با اشاره به اینکه برنامه سنتی گذشته از جمله سخنرانی برای جذب جوانان در فعالیت‌های مساجد جوابگو نیست بیان کرد: برخی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های رایج از جمله خود کشی، طلاق و اعتیاد در جامعه وجود دارد که با جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد می‌توان آنان را در برابر این آسیب‌ها بیمه کرد.

امام جمعه شهر سی سخت هم در این همایش گفت: امروز مساجد در کشور ما به منزله سنگر برای مقابله با تهاجم گسترده ناتوی فرهنگی است.

حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: دشمن با ابزار‌های و روش‌های مختلف برای تضعیف آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و تفکر دینی به میدان امده است که باید برای مقاله با این پدیده شوم به لحاظ ابزاری آمادگی کامل داشته باشیم.

وی وجود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ظرفیت خوبی برای پرورش و تربیت دینی نسل جوان و نوجوان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: مسئولان استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی که نیاز اصلی است بودجه‌های مورد نیاز را تامین کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش گفت: بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان وجود دارد که برخی از آن‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی از تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به امکانات مورد نیاز از جمله دستگاه‌های صوتی و تصویری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: به منظور ترغیب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای فعالیت بیشتر، برخی از برنامه‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی از تخصیص اعتبار در حد امکان بر اساس میزان فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار به تشخیص خود اعضاء کانون هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ش

تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان

برچسب ها: مساجد ، کانون فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.