رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تنها در صورت حصول توافقی مطلوب برای واشنگتن ممکن است تعرفه‌های وارداتی برای کانادا و مکزیک حذف شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورتی که توافق جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) به صورتی که برای وی قابل پذیرش باشد حاصل شود، ممکن است تعرفه‌های مالیاتی سنگین فولاد و آلومینیوم را برای کانادا و مکزیک حذف کند.

وی با انتشار دو پیام در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «ما تراز تجاری منفی قابل توجهی با کانادا و مکزیک داریم. نفتا که اکنون در حال مذاکره مجدد است، برای آمریکا توافق بدی بود و موجب تغییر مکان بسیاری از شرکت‌ها و شغل‌ها شد. معافیت از تعرفه‌ها بر فولاد و آلومینیوم تنها در صورتی اجرا خواهد شد که توافق جدید و منصفانه‌ نفتا حاصل شود.»

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «همچنین، کانادا باید با کشاورزان ما بسیار عادلانه‌تر برخورد کند. (رفتار دولت کانادا با کشاورزان آمریکایی) بسیار سختگیرانه است. مکزیک نیز باید برای جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر به آمریکا بیشتر تلاش کند. آن‌ها (مقامات مکزیک) آنچه باید را انجام نداده اند. میلیون‌ها نفر معتاد و در حال مرگ هستند.»

آمریکا، کانادا و مکزیک روز دوشنبه برای آخرین دور مذاکرات نفتا نشستی سه جانبه برگزار خواهند کرد.

دونالد ترامپ در هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد بر واردات آلومینیوم و فولاد از دیگر کشورها، تعرفه مالیاتی وضع کند. این اقدام وی، انتقادهای شدیدی را از جانب کشورهای مختلف متوجه وی کرد.

انتهای پیام/

رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو تعرفه‌های مالیاتی شرط گذاشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار