‌امام جمعه ‌اردکان گفت:نمایندگان مجلس در طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان پیشقدم باشند و با ویژه خواری و نگاه خاص به عده‌ای در کشور مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام شاکر امام جمعه اردکان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت:با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس، امیدواریم  با ویژه خواری و نگاه خاص به عده‌ای در کشور مبارزه جدی صورت گیرد و  سبب شود اگر اموالی نامشروع و ویژه افراد وجود داشته، گرفته و برگردانده شود و این مسئله از بدیهیات رسیدن به عدالت در یک اجتماع است.

‌امام جمعه ‌اردکان با اشاره به اینکه اگر در جایی قانون و مصوبه‌ای باشد که یک نوع ویژه خواری و زیاده خواهی برای یک عده خاص، بدون ضابطه، بدون دلیل عقلی و منطقی و انصاف وجود داشته باشد این خارج از عدالت است و با اهداف انقلاب و اسلام همخوانی ندارد.

 وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان پیشقدم باشند گفت: طرح اعاده اموال نامشروع با ویژه‌خواری در کشور مبارزه جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر  یکی از اهداف انقلاب اسلامی که بر گرفته از قرآن و دین مبین اسلام است را اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: نخستین مطلبی که در اجرای عدالت در ذهن مردم خطور می‌کند این است که از خود مسئولان و حاکمان شروع شود که زیاده خواهی و ویژه خواری نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید منتظر روزی باشیم که نسبت به همه اعمال و رفتارمان در زمان حیات خود، پاسخگو باشیم و الان باید مسئولان بر اساس این مصوبه هر آنچه که در اختیارشان قرار گرفته که نسبت به دیگران برتری داشتند مشخص شود.

شاکر تصریح کرد: باید از نمایندگان تشکر کنیم و امیدوار باشیم که این طرح بسیار عالی با تمام آرا نمایندگان به تصویب برسد و نمایندگان هم حمایت و در این راه پیشقدم و از این طرح به خوبی حمایت کنند و در ارتباط با به تصویب رسیدن و یا نرسیدن آن شک و شبهه ایجاد نکنند.

‌امام جمعه شهرستان اردکان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس وکیل مردم هستند گفت: آن‌ها با انتخاب و آراء مردم به مجلس رفته و سوگند یاد می‌کنند که از حق و حقوق مردم، اسلام و اسلامیت نظام دفاع کنند پس باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشند که در قبال هر تصمیمی مسئول هستند.

‌عضو شورای حوزه علمیه یزد افزود: قرآن کریم می‌فرماید: یک هدف بعثت تمام انبیاء اجرای عدالت بوده است. اجرای عدالت در رأس آرمان‌های انقلاب بوده که با این همه جانفشانی به این جایگاه رسیده و یک نماینده وظیفه دارد از این اصل و آرمان هر چه می‌تواند در عمل، سخنرانی و در حمایت و رای دادن به مصوبه‌ها حمایت و این راه را طی کند.

شاکر اضافه کرد: پرداختن به ثروتمندان و اغنیاء، تنظیم کردن مصوبات و قوانین به سود آن‌ها و یا تصویب قوانین کشور به شکلی که نفعی برای این قشر مرفه جامعه داشته باشد اما نیازمندان و مستضعفان بی‌بهره و بی‌نصیب باشند و روحیه اشرافی گری در جامعه ترویج یابد، این همان ارتجاعی است که رهبر انقلاب هم به درستی به آن اشاره کردند.

‌امام جمعه شهرستان اردکان افزود: امروزه در جامعه می‌بینیم که مردم نسبت به نظام گله‌مند هستند و گاهی دل‌زده شده‌اند که یک علت اساسی که ظهور و بروز دارد در جامعه و همه مردم در شهرهای مختلف با آن مشکل دارند، زیاد شدن فاصله طبقاتی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما کم نیستند افرادی که برای به دست آوردن لقمه نان و یا اجاره خانه و یا تهیه برخی از امکانات عادی زندگی با مشکل اساسی روبه رو هستند و همچنین عده‌ای کم نیستند افرادی که آن‌قدر دارایی دارند که حتی به مستضعفان هم نمی‌اندیشند و این مسئله یک آفت بزرگ است که پابرهنگان، مستضعفان و آن‌هایی که حامی اصلی انقلاب هستند در کشور جایگاهی نداشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد در پایان اظهار امیدواری کرد که نمایندگان با تصمیمات مناسب و خوب خود زمینه را برای اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان فراهم آورند تا اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب به مانند گذشته شود.

انتهای پیام/ ی

نمایندگان مجلس در طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان پیشقدم باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار