معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: تحقق عدالت جنسیتی و توجه به جایگاه زنان از مهمترین برنامه‌های دولت دوازدهم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در بدو ورود به قزوین گفت: اولین نشست ستاد ملی زنان برای تصویب اولین شاخص‌های عدالت جنستی زن و خانواده فردا با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود.

ابتکار اضافه کرد: بخشنامه رییس جمهوری مبنی بر اینکه ۳۰ درصد پست‌های دولتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد، در حال اجراست.

وی افزود: دولت تلاش می‌کند در زمینه‌های مشخصی که برای دفاع از حق و جایگاه زنان جامعه نیاز به اصلاح قانون داریم به شکل جدی با همکاری قوه قضاییه وارد شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت : در این زمینه، لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت در دستور کار دولت است و به زودی به مجلس ارائه می‌شود.

ابتکار با اشاره به تلاش دولت برای رفع کمبود‌ها در حوزه زنان و دختران، گفت: رفع مشکل دختران بازمانده از تحصیل یکی از جهت گیری‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است.

وی، فراهم کردن زمینه اشتغال بانوان را یکی از برنامه‌های دولت بیان کرد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری اضافه کرد: همچنین فراهم کردن زمینه‌های اشتغال بانوان نیز در دستور کار دولت قرار دارد که پیگیری این موضوع تاکنون بسیار خوب جواب داده است.

سفر یکروزه معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به قزوین با هدف آشنایی با توانمندی بانوان استان انجام شده است.

انتهای پیام/

سفر معصومه ابتکار به قزوین

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار