استاندار قزوین گفت: باید همه از امکانات و ظرفیت‌های استان برای خدمت رسانی مناسب به شهروندان و مسافران در نوروز ۹۷ بهره برد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استانداری در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: این ستاد باید با بهره گیری از همه امکانات استان در نوروز ۹۷ در آمادگی کامل قرار گیرد و پیش بینی لازم را برای مواجهه با حوادث داشته باشد.

زاهدی اضافه کرد: دستگاه‌های امداد رسان قزوین هم در زلزله کرمانشاه و هم بارش برف در استان قزوین با همگرایی و هم افزایی، عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: سیل، زلزله و سایر حوادث، رفتار‌های طبیعی عناصر طبیت است و از آن گریزی نیست بنابراین باید با مدیریت درست برای کاهش خسارات مربوط به آن‌ها اقدام کرد.

زاهدی بر پیش بینی بلندمدت و کوتاه مدت حوادث تاکید کرد و گفت: با در نظر گرفتن تجربه حوادث قبلی در هر منطقه باید پیش بینی متناسب با آن حادثه و همچنین پیشگیری از خسارت‌های احتمالی را در نظرداشت.

وی همچنین گفت: در موضوع بحران، مدیریت‌های ستادی و مدیریت بحران باید با یکدیگر تفسیم کار مناسب داشته باشند به گونه‌ای که با گزارش دهی مناسب از طرف مقابل امکانات در اختیار آن‌ها گذاشته شود.

استاندار، تجهیز دهیاری‌ها به امکانات مورد نیاز را از دیگر موارد لازم در حوزه مدیریت بحران دانست و گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها فراتر از وظایف قانونی در حوادث روستا‌ها ورود می‌کنند و باید تلاش کنیم که دهیاری‌ها هم به تدریج امکانات اولیه را برای مواجهه در هنگام حادثه داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین هم در این جلسه گفت: از ۴۰۲ واحد صنعتی آلاینده هوا، ٩٤ شرکت بیشترین ریسک و آلایندگی را دارند.

ایرج زاهد پور با اشاره به برف وکولاک اخیر عنوان کرد: در پی وقوع برف و کولاک در ٦ بهمن ماه، ١٢ هزار و ٥٠٠ مسافر در راه مانده اسکان داده شدند و ٧ هزار و ٥٠٠ بسته خوراکی و میوه خشک توزیع شد.

همتیان مدیر کل بنیاد مسکن استان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از تعهد استان در زلزله کرمانشاه گفت: تعهد استان قزوین، ساخت ٤ هزار و ٦٠٠ واحد و تعمیر یازده هزار واحد است.

رئیس پلیس راه استان هم در این جلسه از کاهش ١٧ درصدی تصادفات در تعطیلات نوروز ٩٦ نسبت به سال ٩٥ خبر داد.

سرهنگ بیگلری افزود: استان قزوین درکاهش تصادفات جاده‌ای جزء سه استان برتر کشور است.

انتهای پیام/

نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین

برچسب ها: مدیریت بحران ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.