معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در سال جاری از ۹۳۰ هکتار زمین‌های زیرکشت، ۹۰۰ تن انواع محصول گیاهان دارویی در استان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ضیاکاشانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: ۱۴ رقم گیاه دارویی در استان کشت می‌شود که عمده آن زعفران، به لیمو، آویشن، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره، کاسنی، گل محمدی و زیره است.

وی با اشاره به صرفه جویی آب در کشت گیاهان دارویی افزود: کشت و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی نه تنها در صرفه جویی آب کمک می‌کند بلکه درآمد خوبی هم برای کشاورزان و بهره برداران استان دارد.

ضیاکاشانی خاطرنشان کرد: در پنج سال آینده سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان یزد به یکهزار و ۶۸۰ هکتار و تولید آن به یکهزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

این مقام مسئول یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول گیاهان دارویی علاوه بر ارائه آموزش توسط کارشناسان به کشاورزان، معرفی گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه در برنامه سازمان جهادکشاورزی قرار دارد.

این کارشناس ارشد بخش کشاورزی استان اظهار کرد: گیاهان دارویی به خاطر کم آبخواه بودن نسبت به دیگر گیاهان و برخورداری از بازار فروش خوب از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از فعالیت در دیگر بخش‌های کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: با توجه به چالش کم آبی و شرایط بحرانی منابع آب‌های زیرزمینی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه‌ای در استان وجود دارد.

ضیا کاشانی با تاکید براینکه یزد به لحاظ آب کشاورزی در شرایط سخت بحرانی قرار دارد، یادآور شد: برای استفاده بهنیه و بهره ورری از آب ۲۰ هزار هکتار از اراضی و باغات به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد.

انتهای پیام/ ا

کشت گیاهان دارویی بهترین روش برای صرفه جویی در مصرف آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.