فرماندار اشکذر گفت: با توجه به شرایط آبی استان، کشت گیاهان کم آب خواه باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محمدعلی شاه‌حسینی فرماندار شهرستان اشکذر با اشاره به موفقیت کشاورزان این شهرستان در تولید و فروش محصولات گلخانه‌ای، بر لزوم ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و توجه به کشت گیاهان مقرون‌به‌صرفه و کم آب خواه تأکید کرد.

شاه‌حسینی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره موفقیت بالای کشاورزان این خطه در تولید و فروش محصولات گلخانه‌ای، تصریح کرد: شروع فعالیت گلخانه‌ها در این شهرستان با زیر کشت بردن تقریباً دو هکتار بود، اما امروز اشکذر در این زمینه توانسته موفقیت‌های خوبی کسب کند و جز برترین شهرستان‌های استان به شمار بیاید.

فرماندار شهرستان اشکذر با اشاره به تنوع کشت محصولات گلخانه ای در این شهرستان، نظیر خیار سبز، لوبیا فرهنگی، گوجه مینیاتوری، گیاهان دارویی و تزیینی، ادامه داد: توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن گیاهان و محصولات تولیدی و صرفه‌جویی در آب با توجه به شرایط آبی استان، همواره در شهرستان موردتوجه بوده و باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به کشاورزی دانش‌بنیان، اظهار داشت: برنامه‌ها و جلسات متعددی در راستای ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص به کشاورزان، با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در این شهرستان برگزارشده که تداوم خواهد داشت.

شاه‌حسینی در پایان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، عنوان کرد: تولید محصولات کشاورزی موردنیاز کشور در کنار افزایش بهره‌وری فعالیت‌های این عرصه و راه‌اندازی صنایع تبدیلی باید موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ی

لزوم توجه به کشاورزی دانش‌بنیان

برچسب ها: کشاورزان ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.