مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبدگفت: 6500 هکتار ازاراضی شهرستان میبد زیر کشت محصولات باغی و زراعی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ صدر پورکوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به ظرفیت کشاورزی و دامپروری این شهرستان،‌گفت: 6500 هکتار ازاراضی شهرستان میبد زیر کشت محصولات باغی و زراعی هستند.

پورکوثری با بیان این‌که بالغ برشش هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان میبد را محصولات باغی و زراعی تشکیل می‌دهندگفت: دو هزار و 300 هکتار از این اراضی که درحاشیه شهر و روستا واقع شدند شامل زمین‌های کشت گندم، جو، علوفه و صیفی‌جات بوده و مابقی اراضی باغی هستند.

وی عمده محصولات باغی این شهرستان میبد را انار و پسته عنوان کرد و افزود: کشاورزان شهرستان میبد در تولید انار رتبه دوم و در تولید پسته جایگاه سوم استانی را به خود اختصاص داده است .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میبد در ادامه با اشاره به ظرفیت این شهرستان در تولید محصولات باغی،‌گفت: از سه هزار 600 هکتار مساحت باغات این شهرستان سه هزار هکتار زیرکشت انار و پسته هستند.

پورکوثری میزان برداشت کل محصولات باغی را 18 هزارتن دانست و بیان کرد: از میزان کل محصول باغی این شهرستان یک هزار و 500تن پسته و 16هزار و 500تن انار برداشت می‌شود .

این مقام مسئول گندم و جو را از دیگر محصولات کشاورزی شهرستان میبد عنوان کرد و ادامه داد: سطح زیر کشت گندم شهرستان یک هزار و 100 هکتار و جو یک هزارو 50 هکتار است.

وی با بیان این‌که یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت نباتات علوفه‌ای نظیر شلغم و چغندر‌علوفه‌ای، منداب و علوفه و صیفی‌جات نظیر هندوانه، خربزه، خیارسبز و سایرسبزیجات است، تصریح کرد: تولید سالانه21 هزارتن محصولات دام وطیور از دیگر ویژگی‌های شهرستان میبد است.

مدیرجهاد کشاورزی میبد برخورداری از هشت هزار و 700 راس دام سنگین شامل گاوهای شیری و گوشتی، 81 هزار راس دام سبک شامل بز و گوسفند و چهار میلیون و 350 هزار قطعه طیور شامل بلدرچین، مرغ گوشتی و طیور دیگر را از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان دانست و بیان کرد: افزایش سرانه تولید شیر و گوشت از جمله مهمترین اهداف واحدهای دامپروری این شهرستان است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اصلاح‌نژاد گاوهای دو منظوره ،سیمنتال، و پربازده گوسفندی در اولویت برنامه‌های شهرستان میبد است ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های متعدد کشاورزی و دامپروری است که بیش از پیش نیاز به حمایت دارند.

توجه ویژه کشاورزان میبدی به محصولات کم آبخواه 

پورکوثری در ادامه با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: مشکل اصلی کشاورزی استان مشکلات خرده مالکیست و افت سفره‌های زیرزمینی دربخش کشاورزی باعث شده تا محصولات کم آبخواه و کشت گیاهان دارویی درشهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شیوه آبیاری قطره‌ای و کم‌فشار به منظور افزایش راندمان آبیاری،در شهرستان اجرا و انتقال آبرسانی به زمین‌های کشاورزی به صد درصد رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولید کنندگان در بخش کشاورزی و دامپروری پرداخت تسهیلات فراگیر بانرخ 18درصد و توسعه اشتغال پایدار در روستاه‌ها بانرخ شش درصد از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.