نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: وظیفه همه مسؤولان و مردم است که قرآن را بخوانند، بفهمند و در جامعه نشر دهند.

انس، تدبر و عمل به قرآن وظیفه مردم و مسؤولان استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه  در حاشیه بازدید از نحوه برگزاری آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در هنرستان توحید ارومیه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت قرآن کریم در دین اسلام، اظهار کرد: قران کریم معجره و سند رسالت پیامبر اکرم است و توجه به قرآن که عصاره تعالیم دین مقدس اسلام در آن مطرح شده است، وظیفه مسلمانان است.

وی افزود: قرآن در قیامت از کسانی که به قرآن بی توجه بودند، شکایت خواهد کرد بنابراین وظیفه همه مسؤولان و مردم است که قرآن را بخوانند، بفهمند و در جامعه نشر دهند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسؤولان باید به قران عمل کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن کریم و حضور بیش از سه هزار نفر در این رقابت ها، نشان دهنده توجه و نشر قرآن در جامعه است و ما را از غفلت نجات داده و توجه همگان را به قرآن جلب می کند.

وی در پایان از مسؤولان و دست اندرکاران برگزاری و همچنین شرکت کنندگان در این مسابقات قدردانی کرد و گفت: اینکه برخی ها استاد تمام دانشگاه هستند و امروز در مسابقات قران شرکت کرده اند،  مایه خوشحالی و مسرت است.

لازم به ذکر است، آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸:۳۰ در ۱۷ حوزه امتحانی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

3 هزار و ۴۴۰ نفر برای شرکت در این رویداد مهم قرآنی نام نویسی کرده بودند که این تعداد شامل دو هزار و ۲۰۶ نفر خواهر و یک هزار ۳۴۵ نفر برادر است.

انتهای پیام/م

آزمون کتبی حفظ ومفاهیم قرآن کریم  در ارومیه برگزار شد

برچسب ها: قرآن ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.