رئیس مرکز کار آزمایی و کار آفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایش داروی جدید و میزان عوارض آن در طرح کار آزمایی بالینی انجام می‌شود.

خبرنگار: جنیدی/ ویژه عید/آزمایش دارو و تشخیص میزان عوارض آن در کار آزمایی بالینیعلیرضا فیروز رئیس مرکز کار آزمایی و کار آفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مطالعات بالینی که به وسیله دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود با هدف مشارکت و فعالیت همه زینفعان و گروه‌های مرتبط با این رشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات بالینی سالی یک بار در کشور در راستای به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی و رسیدن به ایده‌های نو در کشور به وسیله دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

فیروز با اشاره به اینکه کار آزمایی بالینی در واقع مهمترین روش مطالعات در حیطه علوم پزشکی محسوب می‌شود افزود: مطالعات بالینی در واقع محصولات جدید، داروها و واکسن‌های جدید را برای انسان‌ها مطالعه می‌کند تا میزان تاثیر آن‌ها برای افراد مشخص شود.

وی اظهار کرد: آزمایش واکسن‌های جدید با هدف کشف میزان عوارض و تاثیر آن بر روی بدن انجام می‌شود و افراد مختلفی در کار، کار آزمایی بالینی دخیل هستند.

فیروز با اشاره به اینکه پزشکان در کار آزمایی بالینی و بیمارگیری دخیل هستند و کار مداخله را انجام می‌دهند اظهار کرد: در این نوع از کارها افرادی پشتیبان‌های مالی هستند که هزینه‌های زیاد تجهیزات را می‌پردازند.

وی یادآور شد: پشتیبانان مالی در طرح کار آزمایی بالینی هزینه‌های تولید محصولات و یا دارو را با هدف انجام آزمایش و تشخیص میزان عوارض دارو می‌پردازند.

انتهای پیام/

کار آزمایی بالینی چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار