مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: آماربرداری از منابع و مصارف آب در استان فارس آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهروز مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه این آمار، سومین دوره آماربرداری سراسری از منابع و مصارف آب در کشور است که در استان فارس نیز انجام می‌شود، گفت: آماربرداری از منابع آب شامل چاه، قنات، چشمه، نهر، موتور پمپ کنار رودخانه، ایستگاه پمپاژثابت، آب‌بندان و سد‌های مخزنی در استان فارس آغاز شده است.

وی، هدف از این آماربرداری را، گردآوری اطلاعات لازم در مورد تعداد منابع آب، حجم برداشت آب، مقدار مصرف آب در بخش‌های مختلف شامل کشاورزی، صنعت و آشامیدنی عنوان کرد.

بهروز از کشاورزان، باغداران، صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و مالکان چاه‌های بهره برداری خواست با ارائه اطلاعات دقیق به آماربرداران، این شرکت را در تهیه اطلاعات لازم برای برنامه ریزی بهتر یاری کنند تا بتوان اثرات کمبود آب در استان را کاهش داد و نسبت به تعادل بخشی منابع آب و احیای آبخوان‌ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه آمار برداری یکی از پیش نیاز‌های تعادل بخشی و احیاء منابع آبی و برنامه ریزی بهتر است، افزود: در این دوره، آماربرداران با مراجعه حضوری به محل منابع آب نسبت به تکمیل اطلاعات فرم‌های آماربرداری اقدام خواهند کرد.

گفتنی است اولین و دومین آماربرداری در سال‌های ۸۲ و ۸۸ انجام شده است.
انتهای پیام/ر

شروع سومین دوره آماربرداری سراسری از منابع و مصارف آب در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.