۱۴۰ سبد غذایی بنیاد علوی در بین مادران باردار و شیرده شهرستان فراشبند توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود جوکار رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند گفت: سبد‌های غذایی مربوط به هدایای رهبر معظم انقلاب با همکاری بنیاد علوی بین ۱۴۰ مادر باردار و شیرده واجد شرایط در شهرستان فراشبند توزیع شد.

وی افزود: این سبد‌های غذایی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان و پیشگیری از تولد نوزاد بیمار، بین مادران کم بضاعت و بی‌بضاعتی که دارای کم‌خونی، وزن‌گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و آن‌هایی که وزنشان قبل از بارداری کمتر از ۴۵ کیلوگرم بوده است، توزیع می‌شود.

جوکار در خصوص چگونگی شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط، بیان کرد: در این طرح، کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند نیز با بیان این که بیشترین نیاز مادران باردار به پروتئین با دریافت این سبد‌های غذایی حمایتی تامین می‌شود، گفت: اجرای این طرح و انجام مداخله‌های لازم، به بهبودی مادران باردار و شیرده که دچار سوء تغذیه هستند کمک شایانی می‌کند.

زهرا ضیائی ادامه داد: آموزش، ارتقای کیفیت مراقبت مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه و همچنین اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی نقش موثری در بهبود مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه دارد.

او با بیان این که این سبد غذایی شامل ۱۴ قلم مواد غذایی است، اضافه کرد: بـرنـج، ماکارونی، لوبیا چیتی، پنیر، سویا، مرغ، تن مـاهی، عدس، خرما، روغن مایع، عسل و شکر از جمله اقلام این سبد غذایی است.

ضیائی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر ۸۴۰ سبد غذایی بین ۱۴۰ مادر تحت پوشش برنامه حمایتی توریع شده است، افزود: این سبد‌های غذایی هر دو ماه یک بار از ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه بعد از تولد نوزاد، به مادران باردار بی‌بضاعت اهدا می‌شود.

او یادآور شد: طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان از سال ۸۸ در شهرستان فراشبند آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
انتهای پیام/ر

توزیع سبد غذایی رایگان به مادران باردار

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار