رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مردم رامسر بین ثبت جهانی رامسر و مجتمع فرهنگی یکی را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست فعالان گردشگری مازندران در رامسر گفت: مردم رامسر باید بین ثبت جهانی شدن رامسر و ساختمان نیمه کاره مجتمع فرهنگی این شهرستان یکی را انتخاب کنند.

وی افزود:اگر می‌خواهید رامسر را ثبت جهانی کنید تا توسعه بین المللی در این شهر اتفاق بیفتد، ساختمان نیمه کاره مجتمع فرهنگی باید جمع آوری شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: این سازمان برای احیای باغ ۳۳ هکتاری و بلوار کازینو رامسر آمادگی دارد.
مونسان افزود: سال ۸۶ رامسر آمدم بودجه رامسر با شرکتی که در آن زمان مدیر بودم یکسان بود و نمی‌دانم چرا رامسر در این سال‌ها اینگونه شده است.

وی گفت: باید ارزش افزوده رامسر را بالا ببریم تا تعداد سرمایه گذاری‌ها افزایش یابد.

مونسان با بیان اینکه نباید به مختصات میراثی رامسر آسیبی برسد، افزود: کار‌های نرم افزاری در هسته شهر رامسر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه دستور العمل ها باید حمایتی باشد از استاندار مازندران خواست دستورالعمل‌هایی که مانع توسعه گردشگری در مازندران می شود را بشکند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه با وجود بستر‌های مناسب، اما تحول شگرفی در شمال کشور ایجاد نشده است، گفت: با وجود استانداران خوب و توانمند در محور شمالی امیدوار هستیم به نتیجه خوب برسیم.

مونسان در خصوص نقش توریست و گردشگری، افزود: این صنعت امروزه به اقتصاد سوم دنیا تبدیل شده است و هر ۱۱ شغل یک مورد مربوط به بخش گردشگری است و سرعت آن دو نیم برابر بیشتر نسبت به مشاغل دیگر است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری بسیار ارزان‌تر از سایر حوزه‌ها است.

مونسان با بیان اینکه  ایجاد نشاط اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در بخش گردشگری است ، افزود: جایگاه این صنعت در کشور به خوبی درک نشده است.

وی گفت: بوم گردی در محروم‌ترین نقاط کشور اتفاق افتاده که از یک سو زمینه ایجاد شغل را فراهم کرده و از سوی دیگر درآمد زایی را به دنبال داشته است.

وی با ابراز تاسف از روند رشد گردشگری در کشور،  افزود: هرگاه ما به اندازه صنعت نفت در کشور مورد توجه قرار گرفتیم می‌توانیم به پیشرفت در این حوزه امیدوار باشیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  افزود: گردشگری یک مبحث فرا بخشی است و با یک متولی نمی‌توان این حوزه را متحول کرد و باید همه در تعامل با یکدیگر در جهت ارتقای این بخش تلاش کنیم.

مونسان با بیان اینکه استان مازندران در زمره استان‌های سرآمد در جذب گردشگر به شمار می‌رود، گفت: این میزان گردشگر به طور قطع در مازندران سبب بروز مشکلاتی شده و باید راهکاری برای برون رفت از این مشگلات تدوین شود.

وی با اشاره به موازی کاری دستگاه‌های اجرایی و تعدد ارگان‌های تصمیم گیر در بخش گردشگری را یکی از دلایل بروز مشکلات در مازندران دانست و افزود: مسافران در مازنداران باید در قالب تور‌های گردشگری ساماندهی شوند تا سودآوری بیشتری نصیب این استان شود.

انتهای پیام/آ

تعطیلی دستور العمل های دست و پاگیر گردشکری در رامسر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.