معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ورزش زورخانه‌ای نیازمند توسعه بیش از پیش در بین جوانان و دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛باتوجه به ارزش و اهمیت ورزش‌های باستانی درفرهنگ عمومی کشور ما، ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه ورزش زورخانه­‌ای با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و دانش آموزان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: زور خانه از همان درب ورودی تا گودی نشانگر منش‌های تواضع و پهلوانی است

وی افزود: همه رشته‌های ورزشی با سوت داور شروع می‌شوند و، اما ورزش‌های زور خانه‌ای و باستانی و با نوای دلنواز مرشدان و با بسم الله الرحمن الرحیم و مناجات خوانی آغاز می‌گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: ورزش زورخانه‌ای نیازمند توسعه بیش از پیش در بین جوانان است.

به زودی زورخانه آموزش و پرورش در ارومیه افتتاح می شود

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در این جمع که مشتمل بر بود بر صدق و صفا، فروتنی و خودشکنی اظهار نمود:منش ورزش باستانی و زور خانه‌ای به لحاظ ترویج روحیه پهلوانی، جوانمردی، نیاز جامعه امروزی ماست.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای که ریشه در فرهنگ وتاریخ ایران دارد، در انتقال مفاهیم دینی، احترام به رسوم و هنجار‌های اجتماعی و اخلاقی بسیار حائز اهمیت است.

اشرف نجف آباد گفت: این ورزش که آمیزه به خصلت فداکاری و «جوانمردی» است، باید در مدارس و در بین جوانان گسترش یافته و فضای فرهنگی ورزش زورخانه‏ای حفظ و تقویت شود.

وی گفت: ترویج و رونق ورزش زورخانه‏‌ای به منظور توسعه فضیلت پهلوانی در فضای فرهنگی کشور خصوصاً نسل جوان ضروری است.

اشرف نجف آباد در پایان اذعان کرد: در این زمیته قدم‌های بلندی برداشته شده و به زودی شاهد افتتاح زور خانه آموزش و پرورش خواهیم بود

در پایان مراسم از ورزشکاران ورزش باستانی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ن.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.