استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توسعه زیرساخت‌های لازم، استان می‌تواند به یکی از قطب‌های بزرگ ورزش زورخانه‌ای کشور تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی عصر روز سه شنبه در جمع ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای شهرستان ارومیه که در محل زورخانه جهان پهلوان تختی ترتیب یافت، با اشاره به جایگاه و ریشه ورزش‌های زورخانه‌ای در تاریخ کهن این سرزمین، افزود: در ورزش زورخانه‌ای، فرهنگ ایرانی و اسلامی را می‌توان در کنار هم مشاهده کرد و این موضوع جایگاه و اهمیت ورزش باستانی را در کشورمان دوچندان می‌کند.

محمدصادق معتمدیان وجود مزار پهلوان پوریای ولی در شهرستان خوی و ریشه تاریخی ورزش‌های زورخانه‌ای در آذربایجان غربی را یادآور شد و گفت: با تکمیل زیرساخت‌های لازم برای فعالیت جوانان و نوجوانان در این رشته ورزشی، می‌توان از ظرفیت‌های ورزش باستانی در استان بیشتر بهره‌مند شد.

وی به نگاه متوازن دولت سیزدهم در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به ویژه در حوزه ورزش نیز اشاره کرده و افزود: با این نگاه، بخشی از پروژه‌ها و زیرساخت‌های لازم در حوزه ورزش در استان به اتمام رسیده و بخشی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر احداث یک زورخانه استاندارد جهت برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در استان، اضافه کرد: با تامین زمین از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان، اعتبارات لازم برای احداث این زورخانه استاندارد از طرف استانداری تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.