هیئت والیبال استان زنجان با انتخاب آهو به عنوان نماد حیات وحش و با اهدای یونجه جهت تغذیه زمستانی این گونه با ارزش رسما به جمع حافظان حیات وحش پیوست .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛سید رضا موسوی مشکینی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در نشست خود با مدیر کل ورزش وجوانان استان زنجان ضمن تشکر از زحمات وحمایت های مسئولان ورزش استان از این گونه با ارزش گفت :حفاظت از گونه های جانوری یکی از اصلی ترین برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست بوده و جهت تحقق این امر مهم نیازمند همکاری عموم افراد بویژه مسئولان وهنرمندان ، ورزشکاران ،وسایر اقشارمختلف که در بین آحاد مردم دارای جایگاه ویژه ای هستند .

وی خاطر نشان کرد : باحذف و انقراض گونه های جانوری طبیعت جذابیت خود را از دست خواهد داد وحیات وسایر گونه های جانوری و حتی انسان نیز تهدید خواهد شد .

مدیر کل ورزش وجوانان استان زنجان نیز در این نشست گفت: ورزشکاران به عنوان قهرمانان این کشور می توانند در تمامی زمینه ها موثر باشند و یکی از اصلی ترین حوزه های محیط زیست است که امروز شاهد تهدید جدی آن به واسطه فعالیت های گوناکون هستیم .

خلیلی با اشاره به این که ورزشکاران زیادی به عنوان سفیر محیط زیست فعالیت دارند،ادامه داد: باید از ظرفیت ورزشکاران  در امر فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست استفاده شود.

رئیس هیئت والیبال استان زنجان نیز هدف از انتخاب آهو به عنوان گونه تحت حمایت هیئت والیبال را ایفای نقش در زمینه حمایت از محیط زیست بویژه حیات وحش عنوان کرد و افزود: به منظور تامین امنیت و تضمین حیات این گونه شاخص و ارزشمندهمواره برنامه های فرهنگی آموزشی برگزار خواهیم کرد و عکس آهو در پیراهن کلیه تیم های والیبال استان زنجان طراحی و در مسابقات داخلی وخارجی به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام/ن

هیئت والیبال استان زنجان حامی آهوان دشت سهرین

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.