مسئول روابط عمومی محط زیست استان زنجان گفت:اقدامات زیادی برای زمستان گذرانی آهوان دشت سهرین و مناطق شکار ممنوع استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ باقری مسئول روابط عمومی محط زیست استان زنجان گفت: استان زنجان به لحاظ تنوع زیستی و برخورداری از گونه‌های جانوری، دارای جایگاه ویژه‌ای است و توانسته از گونه‌های متنوع و نادر جانوری در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده خود بهره‌مند باشد.

باقری افزود:دشت سهرین با دارا بودن بیش از یک هزاررو 105 راس آهو به‌عنوان آخرین و تنها زیستگاه آهوی ایرانی در شمال‌غرب ایران شناخته شده است ،و این امر لزوم تلاش بیشتر برای حفاظت از این گونه جانوری را دوچندان می‌کند.
وی همچنین گفت: در منطقه خرمنه سر طارم ۵۰۰ راس کل و بز و در منطقه حفاظت شده انگوران ۷۰۰ راس قوچ نژاد خالص ارمنی ۶۰ راس کل و بز نگهداری می‌شود.
به گفته باقری ۳۶ محیط بان در این مناطق کار حفاظت از این گونه هارا برعهده دارند.
دشت سهرین در فاصله ۱۵ کیلومتری زنجان قرار دارد و در این دشت با چشمان غیر مسلح نیز می‌توان اعمال و نحوه زندگی آهوان را مشاهده کرد.

مسئول روابط عمومی محط زیست استان زنجان با اشاره به تغذیه آهوان در فصل زمستان، ادامه داد: در این راستا زمینی در سهرین برای کاشت یونجه و علوفه آهوان اختصاص یافته و امسال برای تغذیه آهوان یونجه و علوفه به اندازه خیلی زیادی وجود دارد.
انتهای پیام/ر

اقداماتی برای زمستان گذرانی آهوان دشت سهرین

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.