مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از 4 طرح صنعتی در دهه فجر زمینه اشتغال 175 نفر فراهم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛  سهراب بنام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب هیچ شهرک صنعتی نداشته و صنعت استان فقط به کارخانه قند و شرکت نفت و گاز گچساران محدود می‌شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های اخیر شهرک‌های صنعتی متعددی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: در کل کشور زیرساخت 800 شهرک فراهم شده اما در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌های 13 یا 14 شهرک فراهم شده است، ضمن اینکه در سال‌های اخیر واحدهای دانش‌بنیان و واحدهای صادراتی راه‌اندازی شدند.

وی عنوان کرد: در دهه 60 تعداد واحدهای صنعتی 5 واحد بود اما در حال حاضر بیش از 300 واحد صنعتی دارای پرونده بهره‌برداری در استان وجود دارد، امسال 9 میلیارد تومان اعتبار داخلی برای زیرساخت‌ها و توسعه و تملک شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شده است همچنین 12.5 میلیارد تومان در بحث زیرساخت‌ها و نواحی صنعتی هزینه می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی 16 طرح بالای 60 درصد به بهره‌برداری رسید که 4 مورد از این طرح‌ها در دهه فجر و با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال و اشتغال‌زائی 175 نفر به بهره‌برداری رسید.

بنام اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت در خصوص بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید گفت: در همین راستا 16 واحد صنعتی تعطیل فعال‌سازی و به چرخه تولید بازگشتند که میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح‌ها 15 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: در 11 ماهه سال 96 با 22 واحد صنعتی قرار داد منعقد شد و زمین در اختیار این واحدها قرار گرفت که مبلغ سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 50 میلیارد تومان است که از قِبل این 22 واحد برای 250 نفر شغل ایجاد می‌شود، گچساران هم 88 مورد واحدهای صنفی و خدماتی زمین واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های شهرک صنعتی برای ایجاد اشتغال در زیلایی خبر داد و گفت: برای ایجاد اشتغال در منطقه زیلایی تیم مشاوره‌ای تشکیل شده و آموزش و مهارت‌آموزی در این دهستان در دستور کار است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمینه ایجاد نواحی صنعتی در زیلایی وجود ندارد اما اگر فردی متقاضی مشاغل خرد و کوچک در این دهستان باشد مورد حمایت قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ش

تشکیل تیم مشاوره‌ای برای ایجاد واحدهای صنعتی در زیلایی بویراحمد

برچسب ها: صنعت ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.