وزیر نفت در گچساران گفت:نوسازی تاسیسات نفت و گاز ۱۰ میلیارد دلار سرمایه می‌خواهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛وزیر نفت در نشست شورای اداری شهرستان گچساران گفت: نوسازی صنایع نفت و گاز در گام اول موجب افزایش راندمان تولید و اشتغالزایی چشمگیر در این بخش می‌شود.

بیژن نامدار زنگنه با اشاره به اینکه نوسازی صنعت نفت و گاز در اولویت قرار دارد افزود: این تاسیسات عمری بالای ۷۰ تا ۸۰ سال دارند و عموما فرسوده و مستهلک هستند به همین دلیل نیاز اساسی به نوسازی دارند.

وی گفت: هزینه نگهداری این تاسیسات سنگین است و عوارضی مثل هدر روی سوخت، کاهش تولید و آلودگی محیط زیست را به همراه دارند از این رو باید نوسازی شوند.

وزیرنفت ادامه داد: روزانه به علت فرسودگی تاسیسات دست کم ۲۰ مورد نشت نفت و گاز گزارش می‌شود که این مسئله علاوه بر اتلاف منابع مالی و آلودگی محیط زیست خطراتی را نیز به همراه دارد به همین دلیل نوسازی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

زنگنه با اشاره به اینکه بهره برداری از ذخایر جدید نفت و گاز از برنامه‌های وزارت نفت است گفت: افزایش تولید و اشتغالزایی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار این وزارت قرار دارد.

وزیر نفت اضافه کرد: ۷ طرح پتروشیمی در استان کهگیلویه و بویر احمد در دست اجرا یا آماده ساخت است که ۵ طرح از آن در گچساران و ۲ طرح دیگر در شهرستان‌های بویر احمد وکهگیلویه است.

زنگنه افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها این استان به یکی از قطب‌های مهم صنعت پتروشیمی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/د

وزیر نفت در یاسوج

 

برچسب ها: وزارت نفت ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.