استاندار سیستان و بلوچستان در جمع مردم سراوان گفت: مدیریت توسعه گرا که امید و نشاط را به جامعه تزریق کند، بستر توسعه و پیشرفت را فراهم می‌آورد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی  در سفر به شهرستان مرزی سراوان در جمع مردم همیشه در صحنه این شهرستان اظهار داشت:مدیریت توسعه گرا که امید و نشاط را به جامعه تزریق کند، بستر توسعه و پیشرفت را فراهم می‌آورد.

محبی افزود: فرهنگ بالا و مترقی مردم سراوان رسالت آنان را در جامعه افزایش داده است.

وی افزود: خدمت به مردم مهربان و شریف سیستان و بلوچستان افتخاریست که نصیب مدیران شده و ما از این بابت باید به خودمان ببالیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که با وفاق، تلاش، هماهنگی و مشارکت مردم و مسئولان این استان روند رو به رشد و توسعه را طی کند.

وی گفت: مدیریت صحیح موجب شادی و نشاط در جامعه می‌شود و جامعه‌ای پویا را بوجود خواهد آورد.

محبی افزود: جامعه‌ای موفق خواهد بود که مسئولان و مردم دست در دست هم امید، شادی و نشاط را به آن جامعه منتقل کنند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با هدف اعتدال در جامعه گفتمان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد با جامعه به گفتمان بپردازد و با مشارکت مردم زمینه رشد و بالندگی را بیش از پیش فراهم کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بطور قطع مشارکت و استفاده از نخبگان و علما باعث توسعه کشور و منطقه می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور بخش خصوصی و تجمع انرژی‌های پراکنده و سرمایه گذاری ها، توسعه و پیشرفت را به همراه خواهد داشت.

محبی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان افزود: وجود سواحل مکران شیب و بستر مناسبی را برای استان فراهم آورده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان گنج نهفته و طلیعه شکفته‌ای است که باید آن را جدی بگیریم.

وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت نیرو‌های جوان و استفاده از نیرو‌های بومی توسعه را به همراه خواهد داشت.

فرماندار سراوان نیز در این اجتماع و دیدار مردمی استاندار گفت: شهرستان سراوان با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان متاسفانه از عقب افتادگی تاریخی رنج می‌برد و از توسعه بازمانده است.

درویش نارویی افزود: شهرستان‌های سراوان، سیب سوران و مهرستان از ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی بالایی برخوردارند.

وی بیان کرد: مردم سراوان همواره در انتخابات نقش به سزایی ایفا کرده اند که این خود نشان دهنده دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: بیش از ۸۴ درصد مردم در انتخابات مشارکت داشته‌اند که با وجود نابرابری در حوزه توسعه و زیر ساخت‌ها این آمار نشان دهنده علاقه مندی مردم به نظام است

وی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در سراوان انجام شده است بطوریکه در حوزه آموزش به عنوان پایلوت استان محسوب می‌شود و همه ساله رشد قابل قبولی را در دانشگاه‌ها داشته است و در کنکور امسال بیش از ۵۴ نفر رتبه زیر هزار داشته اند.

فرماندار سراوان افزود: خرمای سراوان می‌تواند با برند ملی در حوزه اقتصادی منطقه نقش بسزایی را ایفا کند.

وی گفت: بیش‌از ۸۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به پروژه‌های عمرانی سراوان از جمله ساخت سد ماشکید سفلی، حوزه راه‌ها، برق، آب و کشاورزی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: وجود ۲ دشت مک سوخته در جالق و شمس در بم پشت با افزون بر ۶۰۰ هکتار زمین در صورت استفاده بهینه در کشاورزی می‌تواند کمک به سزایی در اقتصاد و موجب اشتغال ۳۰۰ نفر شود.

نارویی همچنین فعال شدن هر چه سریعتر بازارچه‌های مرزی سراوان را خواستار شد.

امام جمعه اهل سنت سراوان نیز اظهار داشت: ۲۲ بهمن زمینه ساز اتحاد و همدلی بین آحاد مردم است و شرکت در راهپیمایی این روز بر وحدت و همبستگی ملی می‌افزاید.

مولوی عبدالصمد ساداتی افزود: دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی را در این منطقه ارائه کرده که جای شکر گزاری دارد.

وی گفت: انتظار داریم مرز به عنوان یک فرصت موجبات رشد اقتصادی را فراهم آورد و افتتاح بازارچه مرزی زمینه ساز رونق تجارت و توسعه اشتغال و امرار معاش مردم شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان ابراز امیداوری کرد که موانع رونق مرزی از بین برود و برطرف شود.

وی گفت: خشکسالی باعث شده تا کشاورزی به عنوان شغل اصلی مردم با مشکل مواجه شود و فعال شدن تجارت مرزی می‌تواند زمینه امرار معاش مردم را فراهم کند.

نماینده مردم سراوان، سیب سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امیدواریم به زودی شاهد کلنگ زنی گازرسانی به شهر‌های سراوان سیب و سوران و مهرستان، خاش و منطقه سیستان باشیم.

محمد باسط درازهی افزود: گستردگی و پهناور و دور افتادگی استان سیستان و بلوچستان موجب شده است تا این استان از محرومیت تاریخی رنج ببرد.

وی بیان کرد: وجود معادن و بهره برداری بهینه از آن‌ها راه نجات استان در حوزه اشتغال خواهد بود.

وی اظهار داشت: استفاده از نیرو‌های کار آمد بومی براساس شایسته سالاری می‌تواند روند رشد و توسعه استان را فزونی بخشد

نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی افزود: مراودات فرهنگی و اجتماعی مردم مرز دار با کشور پاکستان می‌تواند سبب رشد اقتصادی شود.

وی ادامه داد: وجود محدودیت‌های مرزی موجب ناامن شدن و بروز مشکلات فراوان در استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در مرز موجب امنیت مرز‌ها شده است که جای تقدیر و سپاس دارد.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان گنج نهفته ای است که باید آن را جدی بگیریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.