مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان از نظر نیروی انسانی در همسنجی با نرم کشوری حدود ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری این استان اظهار داشت:این استان از نظر نیروی انسانی در همسنجی با نرم کشوری حدود ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو دارد.

نخعی افزود: این کمبود باید از طریق دانشگاه فرهنگیان، جذب نیرو‌های آزاد و حق التدریس تا پنج سال آینده جبران شود.

وی ادامه داد: هم اینک سند جامع آموزشی سیستان و بلوچستان در حال تهیه است که ۸۰ درصد آن تکمیل و بقیه تا پایان بهمن ماه تکمیل می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز کمبود فضای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون بیش از ۲ هزار و ۳۹۷ کلاس درس به کلاس‌های این استان افزوده شده است.

علیرضا راشکی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۲۲۰ کلاس دیگر در سیستان و بلوچستان در دست اجراست که به زودی به کلاس‌های درس این استان افزوده می‌شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در ۶ ماه دوم امسال بیشترین میزان افتتاح کلاس را داشته است.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده به دلیل بالاتر بودن رشد جمعیت سیستان و بلوچستان در همسنجی با کشور سرانه فضای آموزشی در این استان پایین است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: این نهاد توانست در سال ۹۵ با ۲۸۴ میلیارد تومان بیشترین میزان تعهد اعتبار را در کشور داشته باشد، اما متاسفانه تنها یک سوم آن تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان کمبودمعلم دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار