کلنگ همزمان ساخت ۳۷ مدرسه بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ششمین روز دهه فجر در روستای عثمان آباد چابهار به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت ۳۷ مدرسه با ۲۲۶ کلاس درس در این استان ۳۸۶ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت هزینه خواهد شد.


علیرضا راشکی گفت: تاکنون ۶۶ مدرسه در قالب ۲۹۵ کلاس درس با اعتبار ۱۵۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال توسط بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.


وی افزود: هم اینک ۲۳ مدرسه در قالب ۱۱۲ کلاس درس با اعتبار ۱۵۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سیستان و بلوچستان در دست اجراست.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ساخت ۱۳۲ مدرسه در قالب ۶۴۲ کلاس درس با اعتبار ۷۰۴ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال توسط بنیاد برکت تعهد و اجرایی شده است.


راشکی اظهار داشت: مشکلات در حوزه فضا‌های آموزشی و کمبود کلاس‌های درس در استان وجود دارد به همین سبب در تلاشیم با همکاری خیران و دولت سرانه فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان به میانگین کشوری برسد.


وی بر حذف مدارس تخریبی، خشتی گلی و غیر استاندارد تاکید کرد و افزود: در سال آینده شاهد تحولات خوبی در حوزه ساخت مدارس سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش در این سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان چندین طرح عمرانی و آموزشی را افتتاح و کلنگ زنی کرد و دیدار‌های مختلفی با فرهنگیان شهرستان‌های چابهار و کنارک داشت.


کلنگ زنی مرکز آموزشی رفاهی در کنارک و چابهار، دیدار با فرهنگیان سواحل مکران در دانشگاه دریانوردی، کلنگ زنی چند پروژه آموزشی، بازدید از مدارس حاشیه شهر، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز از دیگر برنامه‌های سفر بطحایی به جنوب سیستان و بلوچستان بود.


وی همچنین به منظور شرکت در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروزبه زاهدان سفر کرد.

انتهای پیام/گ

کلنگ زنی مدرسه توسط وزیر آموزش و پرورش در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار