وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و بویژه این وزارتخانه با وجود همه تنگنا‌های مالی و اعتباری برای رضایت خاطر فرهنگیان مصمم به توسعه مراکز رفاهی و درمانی ویژه این قشر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدمحمد بطحاییوزیر آموزش و پرورش افزود: ساخت خانه‌های معلم، مهمانسرا‌ها و باشگاه فرهنگیان در سه سال اخیر توسعه بسیار خوبی داشته است.

بطحایی  ادامه داد: ۵۰ درصد مجموع مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان کشور از سال ۹۳ به بعد ساخته شده است که این امر نشان می‌دهد دولت و وزارت آموزش و پرورش مصمم هستند با وجود همه تنگنا‌های اعتباری و بودجه‌ای این مراکز را توسعه دهند.

وزیر آموزش و پرورش که در حاشیه بازدید از روند ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی فرهنگیان سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک تخریب و بازسازی حدود ۸۰ مدرسه در مناطق زلزله زده با همت خیران، بنیاد‌های نیکوکاری مانند بنیاد برکت و بنگاه‌های اقتصادی نظیر بانک‌ها آغاز شده و در مهرماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

بطحایی تصریح کرد: این وزارتخانه از نظر ساخت و ساز فضا‌های آموزشی در مناطق زلزله زده با همت نیکوکاران و خیران تاکنون مشکلی نداشته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این وزارتخانه در حال تنظیم یک برنامه توسعه خاص برای این استان است تا در چهار سال آینده بتواند موانع و مشکلات آموزشی این نقطه از ایران اسلامی را در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه فضا‌ها و تجهیزات رفع کند.

وی در رابطه با عملیات ساخت بیمارستان فرهنگیان سیستان و بلوچستان در زاهدان بیان کرد: این طرح بزرگ بدون اعتبار دولتی و با مشارکت صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان حامی مالی در دست ساخت است و سال آینده برای خدمات دهی به فرهنگیان بهره برداری می‌شود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه مراکز خدمات رفاهی و درمانی فرهنگیان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور است.

وزیر آموزش و پرورش حذف آزمون‌های ورودی به پایه هفتم مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را گام بزرگی در تعلیم و تربیت کشور دانست و گفت: با توجه به اثرات نامطلوب برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس خاص بر دانش آموزان دوره ابتدایی که آنان را از سنین پایین درگیر یک جریان استرس زا برای آمادگی در این آزمون‌ها می‌کرد این آزمون حذف شد.

بطحایی افزود: با این تصمیم که موافقان و مخالفانی نیز دارد شادابی و نشاط به دوره ابتدایی بازگشته و استرس آزمون‌ها برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: پله نخست در تحول محتوایی در آموزش و پرورش این است که هر عاملی موجب اضطراب و استرس در دانش آموزان به ویژه دوران ابتدایی می‌شود کاهش یابد.

وی از فرهنگیان خواست خانواده‌ها را توجیه کنند که حجم سنگین برنامه‌ها درسی لزوما سبب پیشرفت تحصیلی کودکان نمی‌شود بلکه آنان را از مدرسه دلزده می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این نهاد مصمم است همه موانع و محدودیت‌ها را به تدریج برطرف کند.

حسین بزرگی زاده مشاور و بازرس وزارت آموزش و پرورش نیز در حاشیه این بازدیدگفت: هم اینک هفت طرح بزرگ رفاهی درمانی فرهنگیان نظیر هتل در اصفهان و مشهد و بیمارستان و درمانگاه در زاهدان، ارومیه و زنجان از محل اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان در دست ساخت است.

وی ادامه داد: هم اینک یک میلیون فرهنگی در سراسر کشور شاغل و ۷۰۰ هزار نفر نیز بازنشسته هستند.

وی با اشاره به ساخت هزار مدرسه در سراسر کشور گفت: ۳۰ درصد این مدارس با توجه به نیاز استان محروم سیستان و بلوچستان به این استان اختصاص دارد.

انتهای پیام/ع

ساخت هزار مدرسه در سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار