اجرای برنامه ملی بازآفرینی پایدار شهری در افق ۱۴۰۰ با حضور سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان همزمان در هشت استان کشور از جمله این استان در زاهدان آغاز شد.

مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: 

وی  افزود: طرح ملی باز آفرینی شهری در ۱۵ هکتار از اراضی این استان در چند قطعه در نظر گرفته شده است.

مسعود مالکی ادامه داد: این طرح در ۴۵۰ قطعه با ظرفیت باروری ۹۰۰ تا هزار و ۳۵۰ واحد به مساحت هر واحد به طور متوسط ۲۰۰ متر مربع ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر آن موارد باز آفرینی شهری از جمله سبک زندگی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و تمامی فضا‌های مورد نیاز شامل فضا‌های آموزشی، ورزشی، مذهبی، بهداشتی درمانی و فضای سبز به منظور آسایش و ایمنی و ارتقای کیفیت ساکنان بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با ۴۴۱ هزار نفر جمعیت حاشیه نشینی در پنج شهرستان زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و کنارک یکی از استان‌های حاشیه نشین کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ محله حاشیه نشین در این استان شناسایی شده که به طور میانگین ۴۱ درصد جمعیت حاشیه نشینی را در بر می‌گیرد.

مالکی اظهار داشت: ۲۵۸ هزار نفر جمعیت در حاشیه‌های ۹ گانه زاهدان زندگی می‌کنند که حدود ۴۱ درصد جمعیت این شهر را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر حادثه‌ای رخ دهد ساخت و ساز‌ها و بنا‌های حاشیه شهر‌ها از مقاومت کافی در مقابل حوادث برخوردار نیستند و تلفات زیادی به همراه خواهند داشت.

وی افزود: طرح بازآفرینی پایدار شهری در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت مسکن مقاوم از امروز پنجشنبه شروع شد.

انتهای پیام/ع

طرح بازآفرینی شهری در سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار